Söndag & Måndag

Igår var ingen bra dag.
De grävde av en kabel inne i nykroppa så vi hade strömavbrott från typ kl 11 till 19 igår.
Eftersom ingen har haft tid och komma och laga skorstenen än kan vi ju inte elda.
Så vi satt här i 14 grader.
 
Vidar hade dessutom sin "värsta" dag hitills.
Han hade precis lagt sej i vagnen vid 11 jättetrött för att sova, tvättmaskin & radion gick så fint (han gillar att sova till ljud).
Så när strömmen gick blev de knäpptyst. Ögonen på han for upp som 2 pingisbollar, sen var han sur hela dagen!!
Han sov typ en kvart åt gången och vaknade hela tiden.
 
På kvällen åkte vi hem till Ida & John o värmde oss lite, sen när vi kom hem hade strömmen kommit tillbaks.
 
Jag hade tänkt så mycket igår, träna och köra hund.
Men tappa liksom gnistan. Köra hund kunde jag iofs inte göra för jag hade ingen möjlighet att ladda upp pannlampsbatterierna igår.
 
Men i söndags hade jag slädpremiär här hemma!! :-D
Tyvärr är alla tikar i höglöp :-(
Så nu läääängtar jag tills löpet är över och jag kan köra fler!
Inser att vi måste köpa mer linor och göra en 6-spanns lina också!
 
 
Lite bilder från i söndags:
 
Som ni ser kan jag köra släde ända till och från ytterdörren!! :-)
Vi kunde inte ha bosatt oss bättre.
 
I eftermiddag när Thommy kommer hem ska jag åka in till gymmet..
Upptäckte idag att mina magmuskler växt ihop igen! Förut var en glipa mellan dem.
Men nu är mellanrummet borta!
De tog alltså ca 3 månader från förlossningen för dem att hitta varandra igen!
 
Efter gymmet ikväll får de bli en slädtur :-D
Idag ska Wolf fasen få gå fram, antingen med Zigge eller Nikki, har inte bestämt mej än med vem.
Men han går så jävla bra att köra så idag ska ja se vad han går för när han får gå fram!
Grymt imponerad av killen!!

Bara Bitchen löpt färdigt ska hon få gå med. Har inte hunnit köra henne lika mycket som Wolf än (Bitch och Wolf är från vår senaste kull). Men får jag lov att säga de, så går de jävligt bra!! Precis som önskat och väntat!
 
2012-12-11 @ 10:18:06 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0