Som de kan bli

Jag fick en kommentar på onödigt vetande.. angående 2 punkter..
Tjuvparningen i skuffen på micran, samt trostorken.
 
Jag kan säga att den ena är inte så farlig som den låter.
Medan den andra är dessto värre...
 
Funderar på om jag ska komma med en liten förklaring.
Eller??
Ok då!!
 
 
Jo, vi var på dans på Torgny Melins för ett antal år sedan. De sålde diverse Torgny Melins grejer där.
Jag köpte ett par så snygga trosor med deras logga på.
Självklart ville jag ju ha dem på mej med de samma..
Gick mot bajamajorna, men ser att det är en kö på typ flera timmar. Ja ville ju inte missa så många låtar så jag ser mej ikring. Det var ju en inhägnad park så så många ställen att komma skymundan på fanns ju inte.
Tittar mot dansbanan..
Hittar ett bra ställe så man kommer under scenen, så jag smet in där och bytte till mina nyinköpta Torgny Melins trosor.
Men när jag är klar inser jag ju att jag nu har ett par trosor över! (de jag hade innan)..
Vet inte vart jag ska göra av dem..
Jag gillar inte att ha väska med mej på sånna här arrangemang, då de är lätt att tappa bort, så jag kunde därför inte lägga dem i någon väska. Jag hade heller inga fickor.
 
Letar upp Thommy, han har ju alltid stora jeans så de kan väll ligga i hans ficka tänkte jag.
Hittar han och fick lägga dem i hans ficka.
Problemet ur världen alltså.
 
Kvällen rullar på och de blir bätte och bättre stämning längst fram på dansbanan (vid scen) där jag stått som klistrad hela kvällen, typ.
 
Bandet har spelat ett par timmar och sångaren börjar bli riktigt svett i pannan.
 
Rätt som de är får jag syn på min man som tar ett kliv upp på scen,
fiskar upp mina trosor ur fickan och baddar pannan på sångaren..
Han tackar Thommy för hjälpen..
Jag står mest och gapar!
 
Ingen annan, än jag och Thommy, vet ju att den röda lilla tygbiten faktiskt var mina trosor och ingen näsduk eller dylikt som kanske är det mest normala att badda pannan med.
 
 
Berättelsen om tjuvparningen i skuffen vet jag inte om jag bör förtälja här.
 
Men ja kan väll bjuda på den också.
Så att alla skadeglada kan få le en liiiten stund.
 
Det hände också för några år sedan (var nog bara 2 hundsägare då)
 
Divine hade nyss avslutat sitt löp, trodde jag.
Jag skulle åka till mina föräldrar och köra hundarna.
Tyckte de va lite riskabelt att ha hundarna ihop i bilen, ifall Zigge skulle tycka Divine "lukta gott" ännu.
Så jag satta fast Zigge i baksätet och hade Divine i skuffen.
 
Zigge visade inget som helst intresse för Divine påvägen dit.
 
När jag kom dit körde dem en sväng, satte dem sedan på stake out och gick in och umgicks med mamma en stund.
 
Sedan var det dax att åka hem.
Eftersom Zigge inte brytt sej något varken på vägen dit i bilen eller under körningen så tänkte jag att de kan väll sitta i skuffen båda två på vägen hem då!
 
Öppnar bagageluckan släpper in Divan, sedan Zigge.
Zigge hinner inte mer än hoppa in i bilen så ger han sej på Divine, som villigt lägger svansen åt sidan (de finta mej!!)
Fan va gör man nu?!
Två juckande hundar inne i lilla micran.
 
Jag hade tidigare fått en tjuvparning på Divine, med en annan hund (ett annat löp) och tänkte minsann inte åka till veterinären vid varje löp, dyrt blir de dessutom!!
 
De gäller ju att handla snabbt! Och att få isär 2 hundar som båda vill blir inte lätt, iaf inte inne i en bil.
 
Så jag kör i näven i ren dessperation, jag kan ju alltid göra ett stopp och "hålla för".
Mamma ser hela incidenten och står i köksfönstret och bara flinar medan micran guppar förfullt i uppfarten..

Där ligger vi inne i bilen, 2 hundar som sätter på varandra och jag som aggerar kondom!
De va bara o vänta snällt tills Zigge var klar sedan fick han minsann sitta i baksätet på vägen hem igen!!!
Och jag fick gå in och tvätta händerna.. :-O
 
2012-12-17 @ 19:52:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Ha ha, underbart! både trosorna och tjuvparningen :=D!

2012-12-19 @ 11:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0