Fredag 2 september

Fredag redan!!
Bortsett från onsdagens veterinärbesök har det varit en bra vecka! Har kört hund flera gånger och även hunnit med gymmet flera gånger, det känns bra! Trotts att jag jobbar 6-dagars vecka denna vecka :-)

För er som undrar så mår Zigge bra, alltså man märker ingenting på honom, han är lika glad och pigg som vanligt och äter som en tok :-) Han är alltså inte påverkad av de problem veterinären hittat på honom, bortsett från blodblandad urin, men han har inge ont vad han visar.

Vi håller extrem uppsikt på honom och ser till att han kissar ordentligt många gånger om dagen med bra stråle. Ifall det är så att det är stenar han har i urinblåsan och inte kristaller så kan det bli stopp. Ett urinstopp för en hund i 1 dygn kan resultera i att hunden inte klarar sig. 

Jag hoppas kunna få bättre svar av veterinären på återbesöket. Eller jag menar, jag ska ha bättre svar. Vi åker inte hem därifrån förns jag fått bra konkreta svar hur vi går vidare.

För er som undrar om Sila, så vet vi ännu inget. Det är ännu för tidigt att avgöra om det blir valpar här i mitten av oktober. Hon har alltid varit en kelig hund som söker mycket kontakt och kärlek. Men möjligt att hon är snäppet keligare nu. När hon är inne kommer hon och lägger sitt huvud i ens knä och vill bara att man ska hålla om henne och hon är lugn på något sätt.
Men ni vet hur det är, man är ivrig och vill veta och man liksom letar symptom som skulle kunna säga att det är på gång.

Det gäller bara att vara cool och vänta. Tiden kommer med svaret.


Just nu håller jag på att fyller upp badtunnan. Imorgonkväll får vi besök av M & E :-) Ska bli roligt. De är alltid lika trevligt att träffa dom.

Måste ta tag i rengörning av grillen också, kanske är så att de blir årets sista grillkväll på altanen..
eller kanske inte bara årets sista om vi har tur!

Nä nu kommer husse snart från gymmet då ska vi till brädgården och sedan handla lite mat inför morgondagen!
Hej så länge!


Lite bilder på Z-pojken














Jag har bara bestämt att Zigge ska gå att få frisk!
Fick höra att om det är urinsten är det svårt att bli av med. De kommer ofta tillbaks.. och folk som fått avliva sina hundar..

Men att bli av med Zigge finns inte på världskartan!
Alla hundar knyter man olika relationer till och man älskar dem alla lika mycket, men det ligger på olika nivåer.

Min och Zigges relation spelar inte i samma liga. Det är inte en ägare-hund relation.
Zigge är min själsfrände. När jag och Zigge är i samma rum behöver vi inte prata med varandra, vi kommunicerar med någon slags telepati-kraft.
Vi vet bara av att titta varandra i ögonen...

Zigge är inte bara en hund..
..han är så mycket mer!

2011-09-02 @ 15:26:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Det är klart Zigge blir frisk! Bara måste bli.

2011-09-04 @ 09:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0