Mirakelmannicken

Jag har hittat en mirakel borste/kam på Oxhälja (filipstads marken) idag.
Ja kanske är lite efter, alla andra hundägare kanske hittat den för länge sedan men jag fann den idag.

Vi kom till ett stånd där de visade på en tv hundar som blev kammade.. Och hon sålde bara den här kammen.
Vi börja titta på den, jag behöver ju något bättre än den jag har..
Iallafall till Zigge. Han har sånn svinto päls på bakbenen och svansen.

Hon börja prata om kammen, den kammar ur gammal päls som sitter fast under och det gör inte de minsta ont på hunden..

Zigge tycker det är mycket plågsamt när jag sätter igång och kammar på hans bakben i vanliga fall, så jag får ge mej ganska snabbt.

Denna kam var extremt tät och jag sa, sätter jag den här i hans päls kommer jag inte kunna rubba den..

Hon fortsatte och sa att man har öppet köp, funkar den inte pengarna tillbaka. Ingen har hitills lämnat tillbaks den.
och bla bla bla..

Ja vi "gick väll på det"..
Hon sa att vi får lämna tillbaks den på marken imorgon om vi inte gilla den.
Vi köpte den.
Hon säger, låna inte ut den till någon, ni får aldrig tillbaks den då! Ge dem istället hemside länken så de köper en egen! :-)

I bilen påväg hem satt jag och var mycket skeptisk. Tänkte fasen va lättlurad man är!!

Jag hann knappt ur bilen förns jag stod och kammade Zigge i det värsta svinto trasslet..
Han säger inte ett ljud och de lossna hur mycket gammal päls som suttit fasttvinnad inunder..

Den fungerade SKITBRA!! Jag kan bara inte sluta kamma och Zigge tycker inte att det känns det minsta! Han sa inte ett pip!!

Det lossna så mycket att jag tillslut säger, tänk om den bara skär av håret och är en bluff..!!
Jag var tvungen att testa i mitt eget hår, drog den genom min toffs och nej, den redde bara ut håret.
Vilken underbar mannick!!



Såhär ser den ut. Jag älskar den!

Ska prova den på de andra hundarna som inte har svinto imorgon och se om den är bra då också :-)

2011-09-03 @ 18:50:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

jaha??!! tänk inte på oss andra me z-pojkar o deras avkommor som OXO har svinto i samband med fällning.. nä lägg inte ut nån länk inte.. ;) Så. Lägg upp länken!! o va kostar en sån dyr fantastisk manick då?

2011-09-04 @ 13:38:31
URL: http://malamute.nu
Postat av: Malin

Jag har en likadan!! Köpte min på Hund 2010- Älvsjömässan, för en billig slant. Superbra även på korthår, bara de har underull:)

2011-09-05 @ 11:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0