Lidingöloppet

Kanske ska berätta hur det gick igår.
De gick bra faktiskt. Är nöjd! Jag vet att med mina ben kan jag inte prestera bättre.
Jag gick så fort mina ben kan gå utan att behöva gå över i löpning.
Kom imål på 1h 34min, tror de blir en medelhastighet på 6,35km/h

Lite tråkigt är ju dock att ja inte ens kan träna mej för att bli bättre. Jag kan ju bara gå, och jag blev ju aldrig så trött att jag fick håll eller behövde sakta ner. Jag bara gick så fort benen hann med liksom.

Väldigt mycket nerför vilket va mindre bra. Nedför så går jag som jag vet inte vad.. och SAKTA går de. En i spåret började rätt som de var att putta mej på axeln i en nedförsbacke och frågade om ja hade så ont?

-Nej svara jag, jag har inte ont.
Haha.

Jag ser liksom halt ut och kryper typ fram i fart.

Alla passerade mej med andra ord i nedförsbackarna och jag gick om alla i uppförsbackarna.

Uppför har man liksom böjda ben, när jag böjer benen blir lixom knäskålarna låsta.
Så är en backe tillräckligt brant så kan jag klaffsa mej upp springandes.

Så när jag äntligen kom till abborrebacken, då sprang jag hela vägen upp.
Alla stod och flåsa och hade håll i backen, tror inte jag såg någon jogga ens. Och där, DÄR la jag i växeln enda gången efter hela vägen och kuta upp :-)
De va härligt..

Synd att inte hela banan var uppför som abborrebacken.. Då kunde jag ju sprungit hela vägen :-)

Jaja, Simningen och "Löpningen" (powerwalk för min del) avklarade. Bara skidor och cykling kvar.
De 2 sista grenarna blir mycket roligare då det är något jag kan träna inför och min träning blir avgörande för resultatet!

Idag har jag varit ledig från jobbet. Har handlat mat och varit på gymmet.
Min lillebror ska bo här några dagar så jag hämtade honom på skolan kl 13 idag.

Imorn blir de jobb till halv 2, sedan hämta på skolan igen.

Nu ska jag serva min man med mat när han kommer från gymmet!
Har lagat potatismos, rostbiff och kantarellsås till honom idag, vi får se om de duger åt honom :-)
2011-09-26 @ 18:12:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lene parnegård

Hej,

090924 (tror jag det var) skrev du att du funderade på att köpa en hundförarjacka, en C G-kopia. Köpte du den eller något annat? Va den bra? Jag bor i Luleå o behöver en bra jacka att promenera o skida i med hunden under vintern.

Vore supertacksam för svar.

M v h Lene

2011-09-27 @ 15:31:30
Postat av: malamutemamma

Svar:

Hej! Nä jag köpte den aldrig så kan inte svara på hurvida den är bra eller inte :-/

2011-09-27 @ 19:55:28
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Brittis

Åh, vilken god mat. Hoppas T uppskattade den :-).

2011-10-03 @ 17:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0