22 September

"On the road again. Just can't wait to get on the road again. The life I love is making music with my friends and I can't wait to get on the road again. On the road again. Goin' places that I've never been, seein' things that I may never see again, and I can't wait to get on the road again. On the road again. Like a band of gypsies we go down the highway, we're the best of friends, insisting that the world keep turning our way and our way..."


Gårdagen var en effektiv dag. Klev upp vid 6-tiden och körde min man till jobbet. Jag åkte vidare till gymmet och körde ett pass, sedan vidare till jobbet. Fick en enorm huvudvärk, usch! Åkte hem när jag slutade och tog en tablett, nej de blev 2 faktiskt, och la mej på sängen några minuter. Kom på att 4-spanns linan inte var helt klar och fixade de sista på den.

La mej på sängen igen och husse skickade precis ett sms att han slutat jobbet.

Så upp och klädde mej för hundkörning. Släppte hundarna på gården en stund och sedan boxade jag dom i bussen. Precis som sista hunden var inne kom husse hem.

Sen drog vi ut i skogen och testade några nya grusvägar. Har ändå smidigt planer om ytterligare nya ställen att prova i helgen :-)

Hundarna sprang på bra och solen sken, härligt!! Det fungerade bättre med Nikki fram som ledarhund idag, men ändå inte jämförbart med Sila. Som ni såg på filmen så har hon en förmåga att dra över spannet på vänstersidan och de tycker jag inte om. Kom på såhär i efterhand att det kanske fungerar bättre om hon får gå på högersida. När jag körde henne och iluk i 2-spann gick hon på högersida och då höll hon även högerkanten hela svängen.

Så nästa tur byter vi sida på henne och Zigge och ser om de fungerar bättre..
Det är lite konstigt när en hund man är van att ha med i spannet inte kan gå med på en tid (pga dräktighet). Så just nu testar vi på förfullt hur vi ska köra dom för att de ska fungera som bäst
:-)


Boxade hundarna efter körningen och gled hemåt. Hemma blev det ett bad och ytterligare en huvudvärks tablett.

Tittade lite på tv och sedan blev de tidigt i säng.

Vaknade idag, tack och lov, utan huvudvärken!!

Idag jobbar jag eftermiddag. Ska ta och plocka fram dammsugaren nu en sväng och sedan får vi se vart resten av förmiddagen tar vägen :-)


2011-09-22 @ 07:53:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0