Körning

Har varit ute och kört med 4-spannet ikväll. Hundarna gick väldigt bra idag tyckte jag. Och jag har kommit på att mörkerkörning is the shit. Skitbra ju! Man hinner se bilar i god tid och även folk, då de lär ha lampa på om de är ute och knallar.

Gjorde dock en liten missbedömning ikväll :-)
Tittar bak och ser liksom 2 ljus i bredd och 2 i bredd till bakom dom. Alltså ser de ut som 2 bilar efter varandra. Åker in mot kanten lägger i bromsarna går fram till ledarhundarna Zigge & Nikki för att bara se att de håller sej av vägen.

Konstaterar snabbt, precis som ljuset ska åka förbi, att de inte alls är 2 bilar utan en timmerbil med släp! De va nätt och jämt att han kom förbi oss.. Hade jag sett detta hade jag givetvis kört ner mer i diket. Men nu har han va jämnsides så lät vi han krypa förbi..

De va inga problem alls så mer än att de kändes lite dumt att ja liksom parkerat oss lite tokigt för en såå bred lastbil som ska förbi :-)

Men allt gick ju bra!



Hundrumpor

2011-10-24 @ 20:07:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0