Tisdag :-)

Hej hallå!!
Jag vet jag är fruktansvärt dålig på detta just nu. Men tid ni vet, tiden räcker inte till..!!

Valparna börjar bli riktigt stora nu, redan 6 veckor. Tiden går himla fort..
Dagarna fyller vi med lite av varje för de små. Hundgårdstid, springa lösa på gården, titta på de stora hundarna och gå fram och hälsa lite försiktigt (men om de rör sig för fort eller låter är de fortfarande lite otäcka!) , inomhus tid och socialträning med både barn och vuxna.

Jag är så otroligt nyfiken på att se vad de ska bli av dessa små.. Man har väll givetvis alltid en förhoppning om att sina valpar kommer att bli något utöver de vanliga. Men jag är övertygad om att just dehär verkligen kommer att bli det ;-)

Ja ikväll har jag shoppat julklappar via nätet, nästan alla klara nu.
Detta måste vara första året som jag är klar redan innan december börjat!!
Har iofs den roligaste kvar att handla till.. Min man..
Men jag hade som förslag att vi istället för att ge varandra saker bokar någon trevlig liten resa eller upplevelse eller något tillsammans att åka på.. Men ja vet inte om han riktigt nappade på de. De kan ju vara så att han redan köpt julklapp till till mej och isf hoppas jag och tror att jag vet vad de kan vara :-D


Imorgon har jag heldag på jobbet och Thommy tog en semesterdag. De små vill ju ha mat och aktivering, så de passa perfekt att Thommy tog ledigt när jag måste jobba en lång dag.
Ska bli gött för mej att komma hem till dukat bord dessutom!



Igår va Thommy och besikta hundbussen, så nu får vi köra den ett år till! Det trodde jag aldrig, att den skulle gå igenom utan något fel!!

Bilprovningen hade något fel på sin bokningsfunktion via nätet ett par dagar..
Jag visste ju att jag bokat tid för bussen denna vecka men inte vilken tid eller dag. Så i söndags skulle jag logga in på deras sida och kolla upp vilken tid jag bokat. Men sidan var ur funktion! ..hela kvällen!!!
 
Så Thommy fick åkte dit tills de öppnade måndag morgon för att fråga när besiktningstiden var. Men de hade inte fått ordning på sitt datasystem så besiktningskillarna själva visste inga tider överhuvudtaget, de hade inga uppgifter på vilka bilar som skulle in eller något. Så de tog in Thommy direkt och besikta bussen :-D Han fick en handskriven lapp och de kunde inte ens ta betalt, utan skulle skicka en inbetalningslapp.
Datorer är bra, när de funkar!!!! ..och det blir lätt kaos nu förtiden när de inte vill fungera!!


Nä nu ska jag gå och sova tror jag bestämt!
Natti!

2011-11-29 @ 21:55:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Härligt att få middagen serverad imorgon :)

Vi får ses nångång snart!



Kram

2011-11-30 @ 03:40:40
URL: http://kieronochtyler.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hej! Jag undrar var du har köpt din trehjuling till hundarna? Jag letar nämligen efter en själv men hittar ingen sida som har några att sälja. Så funderar om du vill dela med dig : )



Såg din bild på google när jag kollade efter bilder istället för hemsidor

2011-12-01 @ 22:37:49
Postat av: Malamutemamma

Trehjulingen har jag köpt på www.mrkoppel.se



:-)

2011-12-06 @ 19:30:01
URL: http://www.malamutemamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0