Tillbaka till verkligheten

Ja då var vi hemma igen, hemma i Värmland som Man och Hustru.. Känner ingen direkt större skillnad just på den fronten :-)

Men däremot känner jag mej lite deppig. Från att kunna starta med hundarna direkt utanför stugdörren och kunnat köra hur man vill kan jag inte köra alls här hemma!! De har varit plusgrader, regnat, töat och fryst!
Sjön var de stöp på redan innan vi åkte till Nornäs, nu ser man tilloch med lite små "sjöar" här och där på den.

Vägen går inte att köra ens med fyrhjuling, de är blank is, så hundarna skulle halka ihjäl sej!!

Spände på mej skidorna vid lunchtid idag ihop om att kunna skida upp ett spår på land. Men jag bara sjönk igenom skaren och ner i blöt snö och skidorna fastnade 40-50cm ner.

Så just nu vet jag inte hur jag ska kunna köra..

Skotern är paj, behöver en ny variatorrem. Men även om vi köper de är den alldeles för tung och klumpig att kunna köra upp ett spår med, man kör bara fast!


Nu väntar jag på att min man ska komma från jobbet, hans första arbetsdag sedan våran lilla semester. Jag har en överraskning som väntar, samtidigt som maten nu står klar på bordet, hoppas att han blir glad!!

Förresten, medan vi varit borta och de töat har all snö från hustaket åkt av och landat på våran altan, så nu när jag tittar ut från sovrumsfönstret ser jag bara snö!! Skapligt högt snöberg är det alltså. Kan tänka mej att det är väääldigt tungt också. Så detta ska eventuellt åtgärdas ikväll.

Lite bilder från syrran:
































2011-01-10 @ 17:09:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Bilderna är jättefina, vad bra att syster Sofia är så duktig på att fota :-).

Vi är nog lika deppiga som du (nästan, vi har ju levt i eländet hela tiden) över att den fina snön har töat och blivit is. Nu har vi lite nysnö men det ska bli tö igen om ett par dagar, vad är det för skitväder?!

2011-01-12 @ 15:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0