Kärlek..

..har vi här hemma.. Silas löp är över medan Divine verkar gått in i höglöp. Iluk är minst sagt kär. Men som den lilla snälla killen han är så är han ändå lydig..

Divine ställer upp sej snyggt mot mellanväggen till iluks hundgård. Iluk biter i stängslet och gör sina "kärleks-ljud", jag tittar ut genom fönstret och säger för mej själv du biter sönder tänderna och gör en lätt knack på rutan. Iluk vänder sej mot huset, tittar på mej med de där stora snälla ögonen, sänker huvudet dystert mot marken drar benen efter sej och går inte och lägger sej i hundkojan. Snacka om att ge upp lätt??

Igår kväll tog jag in iluk för att få lite annan kärlek här inne istället.
Jag och Thommy spelade Guitar Hero Metallica och iluk satt och sjöng med.. Men en hes stämma :-)
Han låter ungefär som en säl, en hes säl.

Om nu lyssnar i slutet av detta ljudklipp och lägger på en heshet på rösten så låter han ungefär så.

Tryck här:
http://sverigesradio.se/laddahem/p3/mp06/nordpolen%20bland%20salar.MP3 


Iluk och Nikki sov inne inatt och Nikki är ju för sööt!

Vi hade gått och lagt oss och vid kl.3 tiden så vaknar jag av ett konstigt ljud, de lät ungefär såhär:

Fis-fis-fis-pip-fis-pip..

Direkt därefter känner jag en varm nos buffa på min kind. Jag tänder sänglampan och se en söt Nikki stå där och vifta på svansen. På med morgonrock och ställde mej upp, Nikki sprang till dörren. Jag hann knappt öppna den förns hon var ute. Väntade en liten stund och efter knappt 1min står hon på trappan igen och är minst sagt lycklig!!

Vi går in igen och jag lägger mej i sängen, har då en Nikki ståendes brevid min sida och pussas, slickas och lägger sin kind mot min och verkligen säger: TACK!!!

Därefter la hon sej utsträck på golvet precis nedanför mej och tvärsomna.
Stackarn hade lite ont i magen!

Nu på förmiddagen ska jag städa här hemma, sen väntar jobb fram till kl 18.15. Sedan möter min käre man (känns konstigt att skriva man, men de får jag ju faktiskt göra nu!) upp mej på taverna så ska vi äta god mat. Härligt avslut på en arbetsvecka att slippa hålla på med matlagning och disk.

Imorgon ska vi till Boda Borg (för er som inte vet vad de är, så är de typ som fångarna på fortet fast man är ett lag och inte en och en som går in i rummen).
Vi ska dit med J & I, sen blir de käk och hem till oss och ta en och annan öl :-)

Nä städa var de nu ja!


 
Skämde bort älsklingarna med varsinna oxben här om dagen

2011-02-04 @ 09:21:16 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

jah :) Jag fick det för ett halvår sen eller nåt av Matte men ja har inte börjat kolla än. Hinner inte fortsätta om ja börjar du vet hahaha :D

Får ströa lite fram till semestern och boka regnig sommar så ja hinner!!! :)

2011-02-06 @ 14:41:55
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0