En olycka händer så lätt..

..jaha då har vi en sjukling här hemma då!
Divine skadade sej ute i hundgården i förrgårkväll vid matningen.

Jag skulle utfodra hundarna och hade precis gett Nikki, Zigge, Kaiza och Iluk.
Nästa hund att gå in till var Sila. Medan jag går in till henne hör jag världens skrik inifrån Divine. Jag vänder mej om och lyser med pannlampan och ser divine sitta på marken i ena hörnet av hundgården och gall-skriker.
Hon har ena frambenet upp i luften och jag ser att hon sitter fast med tassen.

Släpper allt inne hos Sila och ska genast skynda mej in och ta lös Divine. Trodde hon kört in hela tassen genom en ruta och fastnat. Divine skriker konstant. Precis som jag ska öppna dörren in till henne så kommer hon lös.

I nästa sekund har hon glömt allt och väntar gladeligen på mat igen.

Ger Sila sin mat och sedan Divine.

Jag står kvar och väntar på att Divine ska äta upp så jag kan undersöka om hon blivit skadad.

Samtidigt som jag står och väntar ser jag snön under Divines tass färgas blodröd.
Tar med mig henne in när hon ätit klart.
Hon varken haltar eller klagar på att de gör ont, utan går som vanligt.

Vi kommer in och de blir rent ut sagt blod överallt!!!
Jag lindar med ett bandage för att få lite stopp på blödningen.

Lite senare när jag tar av bandaget för att titta hur de ser ut, har de nästintill slutat att blöda och de går att titta.
Jag lyfter undan pälsen mellan tårna och ser att trampdynan till ena främsta tån är helt kluven, rakt igenom hela trampdynan, AJ!

De såg inte alls kul ut.


 
Såhär var den klyvd.

Jag försökte tejpa ihop de hela och lindade ett bandage över. Klockan var ju ganska mycket på kvällen så de fick bli ett telefonsamtal till veterinären nästa dag (som nu är igår).

Jag jobbade hela dagen igår så Thommy fick åka till veterinären med Divine.
Så hon blev sövd och fick sys.

Så nu går hon här hemma med 5stygn i tassen, bandage, tratt och penicilinkur.
Stygnen ska sitta i 14dgr




Divine i köket. Så nu bor hon inne på heltid tills såret har läkt.



De ser ut som vi kupperat öronen på henne på bilden men så är inte fallet :-D Dom sitter där de ska, bara att hon viker bak dom när jag tar kort :-D

 

 

Dagen efter var jag ut för att titta hur hon kunde skadat sej och såg direkt va de berodde på:

 


Hon hoppade upp och ställde sej mot nätet. Ser ni där att
"pinne" nummer 2 uppifrån släppt i svetsen?
De var där hon klämdes fast..





Närbild. De satt en tuss hår här när jag kika, usch va ont
de måste gjort att fastnat där!!


2011-02-10 @ 17:07:13 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Stackars Divine men tur att det gick så bra! Måste ha gjort j-gt ont just när det hände...typiskt malamuter att genast kunna fokusera på annat när det onda släpper. Tycker du ska kontakta tillverkaren. Håller med Ulrika där. Tänk om det hänt precis innan en tävling som du hade laddat för i evighet...Hoppas Divine kryar på sig snabbt!

2011-02-11 @ 10:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0