Morgonkörning

Vi hade iluk inne inatt och vid klockan 07:00 hörde jag han smyga tätt intill mej och la upp tassen så försiktigt som bara iluk kan göra, på min arm och slicka mej ännu försiktigare på kinden. Det tog jag som ett tecken på att han behövde ut. Gick upp och släppte ut en kissnödig iluk och sedan återvände vi till sängen.
Låg och vände och vred mej en stund och smög sedan upp och tittade på termometern. 9,4 grader!! Okej nu gick det verkligen inte att somna om!

På med kläder ut i lastbilen hämta selar och linor och selade Zigge och Nikki och drog en repa. Det blev en kort sväng på 5-6km. Men det var härligt. Man är oftast så yrvaken när man ger sej ut att man rätt som det är bara vaknar till och befinner sej då på en cykel med hundar arbetandes framför en.. Härligt!!

Nu måste vi laga fyrhjuligen!! ..eller köpa en ny. Med cykeln ger jag mej bara ut med max 2 hundar. Iaf så som vi bor nu. Man ska över järnväg, stock och sten, 26:an 4 gånger om man vill komma upp i någon någorlunda distans. Och med cykel klarar jag inte att bromsa in fler hundar. Känns inte säkert att köra 3- eller 4-spann på cykel så vi bor just nu. Har kört 4-spann här hemma förut med cykeln men hade kramp i hela kroppen efter allt bromsande! :-)

Så en fungerande fyrhjuling behövs eller bättre körvägar helt enkelt.



Nikki och Zigge på morgonrundan





Tillbaks hemma



Nej nu ska jag göra mej klar för att dra till jobbet inom ett par minuter.
Sedan väntar ett rygg- & magpass på vitalgym.
Hej så länge!

 

2011-08-30 @ 08:48:36 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0