Morgonkörning och sjuk hund..

Sovmorgon idag, eller vad man ska säga. Jag jobbar eftermiddag idag, men gick ändå upp vid 7-tiden. Gav mej ut med hundar och cykel och körde en kortis. Ca 5-6km (har aldrig mätt sträckan ordentligt). Idag kändes luften inte lika frisk på något sätt, utan varmare trots att det låg på 10grader.




Iluk och Divan




Liten vattenpaus. Divine till vänster, Iluk till höger



Hemma på gården igen.



Efter körningen mockade jag hundgårdar och gosa med allihopa, släppte lös på gården mm.

Upptäckte att Zigge-pojken kissar blod! ..kändes inte helt bra.
Ringde veterinären och fick en tid där vid 12:15 idag. De ville att jag ska ta med ett urinprov, hur nu det ska gå till. Känns som de kan bli lite meck att få till.

Just nu ligger han inne hos mej, vi får ta en sväng ut i koppel sen och försöka kissa i en burk.. :-/

När jag sedan börja tänka lite mer på det, så kom jag på att här om natten när Zigge sov inne, hade han kissat i vardagsrummet. Han har aldrig kissat inne förut som vuxen hund.. Och jag släppte ändå ut honom vid 22-tiden och sedan när jag var uppe vi 5-tiden en sväng.. Min tanke var då om han fått urinvägsinfektion.

Men har även läst om hanar som kissat blod och fått diagnos "sexuellt frustrerad".. ja vi har ju haft löp här nyligen, men Zigge har inte brytt sej något värst om det. Löptikarna har stått längst bort så han har varken ylat, juckat eller tuggat nät. Men man vet ju aldrig. Likabäst att åka till veterinären och inte ägna oss åt vilda gissningar..

Återkommer givetvis senare hur det går för oss.


2011-08-31 @ 09:27:19 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0