En frisk natt & morgon

Nyss vaknat upp i en så att säga frisk temperatur i våran "tält-stuga".
Jag har sovit med varmfodrade friluftsbrallor, strumpor och en norsk ulltröja. Under mitt tjocka duntäcke hemifrån och de har varit skapligt kyligt ändå.. :-)

Hör Zigge knorra ute i släpet med en mycket dov morgonröst, wou wou wou..

Ja vaccinations koll inför utställningen börjar kl 8. Och själva utställningen kl 9. Så om en stund ska vi ställa ut hundarna från sina boxar o fodra dom. I den vänstra stugan brevid bor 12(!) samojeder!! Vilket innebär tajt om plats för hundarna.. Jag har typ höglöp på mina tika (skoj, eller inte) så jag vill inte ställa mina 3 & 3 på vajrarna för o slippa skapa ett jäkla liv från hanarna som kommer göra allt i världen för att nå sina damer.

Så vi får ha dom 2 & 2 på vajrarna. Sila ensam samt Kaiza ensam.

Vi kom fram efter nio igår kväll och slängde bara fram vajrarna på första sätt vi kom på då. Får se om vi kan lösa de bättre idag. Eftersom de verkar vara så mycket folk o hundar kommer grannarnas hundar VÄLDIGT nära inpå mina.. Vill ju inte få en parning malamute-samojed... Haha! Får kika när grannen plockar ut sina så de inte kommer att nå varandra.



Vy från min säng





Thommy som sover






Datorn vid min sida




2010-09-04 @ 06:45:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma, Pappa och Niklas

Lycka till på utställningen, Suggarundan och Svinrundan.

2010-09-04 @ 09:15:32
Postat av: malamutemamma

tack tack

2010-09-04 @ 09:46:37
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0