slut på konvalescens

..ja Nikki är nästan på topp skulle man kunna säga. Hon bor fortfarande inne med tratt men blir mer och mer rastlös. Hon vankar omkring, går till ytterdörren och gnyr. När vi kommer ut (i koppel) kastar hon sej på gräsmattan och rullar runt slänger med benen åt alla håll, är lycklig!!! Hon hoppar och studsar och får tokspel och vill bara kuta allt vad hon orkar.

Jag häjdar henne och försöker förklara att hon faktiskt bör vara försiktig!! (Kan säga att de funkar sådär..)

Visst de är mysigt att vara innehund tycker hon lite då och då, men i lagom dos. Så nu vill hon faktiskt ut i hundgården och härja av sej lite.

Imorn kl 9:45 har vi tid hos veterinären, då ryker stygnen.. Äntligen!!

Och jag är ledig imorn, tog en semsterdag eftersom jag har ett par kvar. Så jag hoppas på en mysig fredag med lite hemma fix. Laga något gott till Älskling kommer hem. Annars är de alltid han som står för maten på fredagar då jag inte är hemma förns 18:30.

Som de är tänkt får Nikki flytta ut i hundgården i helgen, får se hur magen ser ut när stygnen är borta.. Ska de verkligen hålla ihop..? (om jag är nojjig? svar JA!)
Ska se vad veterinären säger imorgon om när jag kan börja cykla med henne igen..

Asså jag tänker då ta de väldigt lugnt.. Lägger nog på några veckor på veterinärens svar.. Tänk om inte allt är helt än.. Vill ju inte riskera något!

Jo just de.. Jag har hunnit varit sjuk sen jag skrev något sisst. Jätte förkyld och feber. Men idag kändes de som de skulle vända. När jag snöt mej så bara small de till i örat och vips så var hörseln tillbaks igen som vair borta några dagar. Kändes ju gött, att kunna höra ordentligt igen.

Har inte blivit någon hundkörning då jag knappt visat mej utanför dörren, då min hals blir väldigt ledsen av kall luft!! Får se när jag kan ge mej ut igen...!!! Men nu har jag ju varit sjuk också, då tar de väll cirkus ett år innan de kommer tillbaks igen :-D
2010-10-14 @ 17:39:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin, Kieron & Tyler

Hej!



Hade varit superkul som du säger, om du och en hund kom förbi så kan grabbarna få testa att jaga så ser vi om det går bättre :-) Gärna en löptik s



Jag vet inte hur det är, kan man cykla rätt över vägen där man svänger in till Stegelviken från rv26, och sedan till vänster vidare bort mot lervik ?? Är det inte en liten skogsväg där eller har jag fel !?



Den kanske inte används och inte är i nåt bra skick... För hade det funkat har vi ju "grusväg" hela vägen från mig till Er och tvärtom!



Ses imorgon !

2010-10-14 @ 22:42:34
URL: http://kiieron.blogg.se/
Postat av: malamutemamma

När jag kör, startar jag vid mej, åker på skogsvägen parallellt med rv26.

Ibland svänger jag över "stora" vägen in mot stegelviken och kör till båthamnen och vattnar hundar, sedan vänder vi hem.

Eller så svänger jag inte över vägen utan förtsätter. Då kommer man bara någon kilometer sen och de blir en rondell i skogen så vänder vi hemåt. Löptikar har jag inga nu (SKÖNT!)

Men tikarna springer ju dessto bättre när de inte löper o ska pissa och sprätta titt som tätt!

2010-10-15 @ 07:47:25
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0