Mitt i helgen..

..eller mer i slutet av kanske vi ska säga, det är ju ändå Söndag.
I fredags när jag kom från jobbet hade älskling dukat fram och lagat tacos. Plus att de stod en bukett blommor åt mej på bordet :-) Sånt gillas!!!
Älskar min (snart) Man så mycket!!

Igår, lördags, gick vi upp vid sju tiden. Åkte ner mot Göteborg en halvtimma senare.
Stannade på Bloms i Mellerud. Köpte med lite julsaker hem. Åh va jag vill julpynta nu. Älskar julen. Sen åkte vi vidare mot Kungälv och hämtade våran nya buss!!
En Iveco Daily. Påvägen hem insåg jag va jädra stor den faktiskt är. Jag la ju in en bild på den i bloggen och min syster sa: Varför sitter bakhjulen i mitten?!

Jag förklarade att en "normal stor" buss så slutar de där, men våran är lixom lite förlängd.

Vi turades om att köra lancern & bussen hem.

 

Efter halva vägen var de dax för mej att köra bussen..

Jag gick in (läs klättrade in) och satte mej. Vilken höjd!! Tidigare var de bara Thommy som provkört den, men nu var de äntligen dax för mej. De kändes så sjukt bra att sitta där uppe och vilken utsikt.

 

Dessutom är det en go dämpad lastbilsstol på förarsidan så man gungar gött när man åker. Kändes verkligen som att köra en lastbil. Och de låter som en när man växlar ner i korsningar/rondeller. Gud så coolt. Jag som alltid velat köra lastbil.

 

En bakhjulsdriven, 6-växlad härlig buss (lastbil?)

 




Asså de ser inte så högt ut, men när man sitter där känns de som man ser hur långt som helst och de är ingen risk att få in en älg genom framrutan direkt..!! Man vill ducka när man kör under broar och får helt plötsligt passa sej för sånt man tidigare inte brytt sej om. Skyltar!! Träd!! mm. 


Enda som kändes liiite negativt var att den inte kändes som den var byggd för en tjej att köra. Jag tyckte växelspaken satt rätt långt ner, eller lixom var lite kort. Och fast jag hade stolen fram ibott nådde jag inte riktigt kopplingen som jag ville.

Jag kikade dessutom i backspegeln (som inte finns, finns bara sidospeglar) tusen ggr!! :-)
Var ska man då göra smink-checken?!

Efter jag kört de 15milen hem fick jag förklarat av älskling att stolen gick att sänka!!!
Så då var ju inte längre koppling och växelspak något problem.. Men oandra sidan sitter man ju inte lika mycket som en kung då.. Haha!!


Idag gick älskling upp tidigt. Gjorde iordning lillkillen (N som vi har hand om tom måndag kväll) och satte på film åt han innan han åkte hemifrån. Supersnällt, så jag kunde ligga kvar och dra mej lite.

Thommy har åkt iväg med bussen för att bygga hundboxar i den. Bilder kommer när de är klara, lovar!
Jag har satt N i badkaret så de plaskar förfullt där inne nu.

Lite senare ska vi gå ut en sväng. Har lovat N en tur med fyrhjulingen. Senare ska vi åka till Thommy med lunch och kolla hur det går!!

Jag hade JÄTTEgärna velat varit med och byggt men eftersom N bor här nu kan ju inte han sitta på en verkstad hela dagen..

Men när jag lagt N igår kväll gick vi ut och mätte och ritade hur jag ville ha boxarna i bussen så jag fick ju ändå bestämma hur de skulle bli. Även om jag inte kan hjälpa till såvärst idag.


Jo just de.. Hittade en kappa igår till Bröllopet. Eftersom de är en stor CHANS (inte risk!!) att det är närmre 30minus på nyår behöver jag ju något att ha över klänningen när vi är utomhus..

 

Fick jordens ångest om jag skulle köpa den eller inte.. Den va ju SÅÅ billig.

Men egentligen SÅÅ FUL! Menar normalt skulle jag aldrig sätta på mej den. Men till brudklänningen, temat och när man gifter sej så passar den säkert. Finns en tråd som gör att den och klänningen ändå passar ihop..

Jag hade ju ingen att rådfråga heller om jag skulle köpa den. Thommy fick gå till bilen, så han såg den aldrig. Han får ju inte se mina kläder innan. Försökte ringa syster 100ggr som inte svarade, tänkte skickat en bild på den.. Men inte heller de gick ju.

 

Så jag singlade helt enkelt slant! Haha!

De blev att jag skulle köpa den. Får se när jag får hem brudklänningen om de ser okej ut.
Annars får jag väll ge bort den till någon gammal tant.. HAHA!

 





2010-10-31 @ 08:39:25 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

De e lugnt det är faktiskt inne med sån kappa/jacka! :)

2010-10-31 @ 10:28:40
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Ulrica Ö

vad för material bygger ni hundboxarna i? letar ju efter någon som kan svetsa o göra burar i min bil.. 4 bak o en på vardera sida..

2010-10-31 @ 10:37:29
URL: http://malamute.nu
Postat av: Brittis

Blir nyfiken på kappan :-). Rejäl buss ni har köpt!

En helt annan sak:har ni en bit skotermatta till övers,som ni kan sälja till oss? Roger ska upp till Patrik nästa vecka och kan ta med den då.

2010-10-31 @ 12:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0