Imorgon drar vi..

..till Furudal på årets Special! Bussen är inte klar :-( eftersom Thommy varit sjuk.
Jag ska ge mej ut och städa i den nu, samt packa våra och hundarnas grejer som ska med.
Plus borsta några av hundarna.

Divine liknar ett får och iluk är också pågång..

Iluk ska ställas på lördag.. inga större förhoppningar där.. De blir hans första utställning någonsin så de blir spännande att se hur de går..

Trots att vi borde ställt i får/bikini -klassen.

Jag ska iaf plocka iordning i bussen idag och hoppas på att husse hinner bygga färdigt de såpass mycket idag att vi kan åka med den imorgon. Gud va skönt att slippa släp!! Vet att hundarna åker tryggare inne hos oss.

Imorgon är de Rasmästerskap i barmark med preliminär start kl 20.
Ingen aning vilken tid vi kan befinna oss på plats. Thommy jobbar ju imorgon.

Jag ska köra 1-spann cykel. Lite läskigt att köra barmark på en bana man inte tidigare kört när de är kolsvart.

Här hemma har de bara blivit mörkerkörning de senaste 2 veckorna eftersom jag jobbat sent. Men här har jag ju ändå koll på vart de finns hinder och större hål och kan va extra uppmärksam där.

Igår starta jag och Z hemma på gården och drog iväg. Efter starta Husse med Sila & Iluk. Eftersom vi båda körde vanlig cykel, han med 2 hundar plus fick jaga trodde jag de skulle komma ikapp oss. Men icke.

Z går som faen just nu. Vilken kille!! Iofs går hundarna bättre för mej en för husse eftersom de är jag som tränar dom iprincip jämt. De blir inte samma sak när de är husse som kör.

Vi körde ca 3,5km och stanna vid en sjö för att vattna och vänta in.
Vi stod där en bra stund och rätt som de va slängde sej Z på marken och börja rulla och åla sej.

Va är de nu för skit du hittat sa jag.

Och de var just de!! ..SKIT!

 

Zigges, inormala fall, blåa sele var nu helt brun ÄCKLIGT!!

De va bara hem och tvätta sen.

 

Husse med hundar kom till sjön och vi vände om hemåt, de strax efter.

Jag trodde även nu att de skulle komma ikapp.

 

Men Z la in sina sista resurser och galoppera som en stölle hela vägen hemåt uppför som nedför.

Vilken stjärna.

 

Vi kom hem en stund innan de andra och hann ha lite godisfrossa.

 

Nej, nu ut och greja med diverse saker innan jobbet.

2010-11-04 @ 08:01:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0