Funderingar & Staketbygge

Har lite svårt att bestämma mej för om vi ska ställa någon hund i simmatorp.. Egentligen är jag lite småsugen på att ställa Sila. Eller inte jag då, jag kan ju inte löpa runt i ringen med mina knän. Men Thommy.

Sila har jag rätt stora kvar/förväntningar/förhoppningar på i alla kategorier.
Men de är tackvare henne själv som jag också fått det, hon överträffar alltid mina förväntningar och lyckas alltid att överraska och förvåna mej. Den bruden har hjärna, även om man som första intryck kanske inte får de. Hon är smart helt enkelt.

Smart och har ett fantastisk temprament, mentalitet.
Extremt mjuk både mot djur och människor. Skulle en hund man tex möter på stan ett "utfall", fortsätter hon och knallar på, vänder bort huvudet och blundar lite lätt med ögonen och man ser att hon tänker har vi passerat den där äckliga typen än?

Började köra henne som ledarhund från de att hon började med drag som 6mån och har fått fortsätta med det. Hon är duktig, men ännu inte så gammal så vi har mycket kvar att lära :-) Mest paff blev jag första gången jag skriker: "Sila in på kanten" (skriker ju inte meningar för man tror att hundarna ska förstå, utan mest för sin egen del). Så drar hon in spannet, mycket riktigt, till kanten och håller de där. Sila är en hund som får mej att tappa hakan om och om igen :-D 

Hennes hitills 2 första utställningar har väll gott okej.
Första gången blev hon BIM.
Andra gick hon i unghundsklassen och fick superfin kritik men behövde växta till sej lite mer, hon var ju bara typ 1½ år då. Så nu kanske de är dax och se va dom säger om henne.

Men just nu är alla mina vovvar något knubbiga, de blir ju lätt så efter en lat sommar. Så nu blir de hårdköra inför simmatorp. De ända problemet är väll att de inte hinner bli någon sånndär temperatur i god tid innan. Så man hinner inte få dom i form tills dess. Får försöka simma mycket med dom och hoppas på att tempen sjunker så jag hinner cykla lite med henne iaf.

Tänkt EDHD röntga Iluk och Nikki innnan vintern också. Så är alla klara med de iaf. Sen på Malamutespecialen i Furudal har de ju fixat dit en ögonlysare!!! Toppen, som jag väntat på de. Tänkte kolla igenom allihopa. Undra va billigt de kommer att bli, de vill ja inte tänka på. Så de får väll bli att börja spara :-D





Bild från i förrgår då hundarna fick simträna igen
iluk och Sila påväg ut på sjön.






Husse ror iland båten. Pricken längst bort är Kaiza
den närmast är Zigge.




Hade lite planer på om vi skulle dragit ner åt göteborgstrakterna i helgen och deltagit i en klävjeträff. Men efter funderande fram och tillbaks så blir vi hemma. Blir varmt för hundarna att sitta i bil så länge både dit och sen hem igen.

 

Så ska vi istället göra färdigt staketet i helgen, runt gården, så vovvarna kan springa av sej.

Thommy har varit duktig och fått stolparna på plats, så imorn när jag slutar jobbet tänkte vi åka och köpa nätet, och tråd och de som behövs. Sen på söndag tänkte vi försöka få de på plats!! Ledig helg, ska bli skönt och sovmorgon både lördag och söndag, inte illa!!

 

 

 

2010-07-22 @ 08:32:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0