Uppe med hunden (läs tuppen)

Gick upp tidigt imorse, kl 06:00, så nu har jag hunnit städa hela huset så de är fint när man kommer från jobbet ikväll. För ikväll tar vi helga, både älskling och jag! Ska fira de med att dra fram gräsklipparen och ta en kall till den kanske. Jag älskar att klippa gräsmattan, de är så himla bra avkoppling och man kan rensa huvudet.

Började klippa igår, men så kom pappen förbi och skulle hämta hundmat osv så de kom lixom avsej. Så ikväll tänkte jag klippa färdigt.

Medan jag städade här hemma imorse upptäckte jag att jag fått en ny blomdekoration på altanen...




Titta såfint den smälte in.



Eftersom han ändå var död så får han väll sitta kvar :-)

Idag när Älskling slutar jobbet ska han åka och köpa nät med tillbehör som behövs för att få klatr inhägnaden runt gården. Ska bli sååå gött med staket. Så de ska upp i helgen är de tänkt.




Iluk gräver vidare på sitt sov-hål



Ingen av vovvarna är några grävhundar. Men iluk har kommit på att de är svalare nere i marken. Så han har grävt sej en grop mitt i hundgården som han sover i på nätterna. Där har han legat hela sommaren.

En av de första ggr jag upptäckte de, såg jag bara en svans ligga på marken och jag blev alldeles förskräckt och undrade om iluk tappat svansen!!
Men upptäckte snabbt att resterande av honom låg nere i ett hål :-) Tack och lov!!

2010-07-23 @ 08:31:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0