Höstträffar 2010

Räknar redan ner inför att alla hundträffar ska dra igång, har varit duktig och noterat datum för några träffar som vi tänkt vara med på och noterat att jag vill ha semester från jobbet inför dom.

Vi börjar med Simmatorp SPHK-västras höstträff. En riktigt härlig komma-igång-efter-sommaren-träff. Men utställning, grisrundor och lite vagnsrace. Alltid så trevligt. Tänk att vi bokade stugan redan när vi lämnade campingen förra året inför detta år. Så om 9 veckor går startskottet för barmarkssäsogen, även om man mjukkör lite innan så känns de lixom här som om allt äntligen kommer igång. De blir 4 året i rad som vi åker till Simmatorp.


Husse och Nikki Simmatorp 2009, här har de precis
vunnit löptävlingen!





Jag och Divan på Kärringrundan.







Jag innan start, söndagens vagnsrace.




Sen efter Simmatorp har vi även planerat in en fjällvandring på Fulufjäll i September. Något vi pratat om rätt så länge. Vilka hundar som får följa med återstår att se.

Sen är det dax för Björnrundan. Som blir 3års jubileum för oss iår. Den absolut bästa barmarksträffen. 3-mils barmarkskörning, myyyys!!



Jag, Björnrundan 2008



Jag, Björnrundan 2009



Kanske blir de iår som man får se en Björn, eftersom jag inte gjort de hitills..?

 

Åh förra årets Björnrunda bjöd ju på den första snön!! Underbart! Och jag gjorde en snöängel...



Första snöängeln vintern 2009/2010 redan i början av oktober!!




Tänkte även i år vara med på Malamutespecialen som detta år ska vara i Furudal. Specialen har vi inte varit med på senaste året/åren. 2009 blev vi inte med alls. 2008 var meningen att vi inte skulle vara med. Men när jag vaknade tidigt söndag morgon kunde jag inte hålla mej. Om vi drar direkt så hinner vi ju fram och va med på vagnsracet kom jag på. Så vi drog riktigt riktigt tidigt och vi hann precis fram till start!

 

 

Jag och Divan innan start på Malamutespecialen 2009

 

 

 

 
Jag Zigge & Divan Malamutespecialen 2007



Tänk där hade jag inte ens en egen cykel, utan fick låna med pappas gamla. Har tom lånat hjälmen. Men jädrar va hundarna gick. Detta är ett målfoto!! ..efter va var de? ..5-6km och Zigge va inte gammal alls! Vi körde om och grejer och hundarna gick som kanonkulor på deras första riktigt lilla race med andra hundar i spåret!





Ja de va lite va vi planerat i höst. Sen kommer ju vintern också såklart.. Men har inte sett än va för träffar/tävlingar som planeras. Misstänker att mer info kommer i 'Polarhunden' som kommer ut v27 va de va?




Tjipp o hej så länge.. Bara 9 veckor kvar till Simmatorp.. Längta!!

2010-07-01 @ 20:21:24 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0