De va den sovmorgonen

Veckans första sovmorgon hade jag tänkt njuta av idag. Det gick sådär..

Thommy pussa mej hej då någon gång runt 07:00 och jag sov vidare. Drömde om hundkörning och hörde Lars Monsén låten, (den i mitt tidigare inlägg) vilken stämning!!

Vaknar till efter några sekunder och hör fortfarande låten.. Aha! De va mobilen som spelar för fullamuggar. Inser att de inte kan vara många minuter sedan Thommy åkte till jobbet och tänker: Jaha, nu har han kört i diket!

 

Svarar och han har inte alls kört i diket, men bilen däremot bara dog på vägen till jobbet.

Jag skyndar mej upp, på med massa kläder letar fram något att bogsera med och slänger med pannlampan och ger mej ut till bilen. 

Åker för att möta upp Thommy som står i skogen med en död bil. Kopplar på alla linor och jag bogserar hem honom. Hemma stod han och kickade och kickade för att få igång på moppen istället. Då jag behöver min bil när jag ska till jobbet sen. Moppen startade efter en stund och han gjorde ett nytt försök att ta sej till jobbet.

Nu sitter jag här, trött men vaken. Ska ge mej ut och utfodra alla hundar, mocka lite hundgårdar och sen blir de lite körning med dem. Sen blir det jobb och efter blir det gymmet ikväll.

Jäsp Jäsp!!!!

2010-01-15 @ 08:26:25 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0