Weekend i Nornäs

Jag vet, jag är har varit vääldigt dålig på att skriva här.
Mycket som hänt och jag har haft fullt upp och inte hunnit med. Lovar att återkomma till D-testen med mera så
småningom. Blir endel att skriva om det, så de får bli en dag när mer tid finns.



Jag innan start på D-testen.



Vi kom upp till Nornäs sent igår kväll. Jag jobbade till 18:15, sen var de bara hem boxa hundar och ge sej iväg.
Väglaget var inge vidare när vi skulle åka. Jag körde första 17-milen. De va kraftig vind, snöfall, glashala vägar och vi var väldigt tungt lastade. Jobbigt att möta alla dessa långtradare som rev upp snö så man inte kunde se på flera sekunder och de skakade i bilen. 

Thommy har byggt en "rulle" av bildäck att dra bakom skotern när man gör spår som vi tog med oss upp. Den vägde ton kändes de som. Skönt att den är uppe nu så går det lätt hem sen.

Thommy tog över de sista 10-milen då jag var så trött att jag bara satt och nickade. Jobbigt att sitta och koncentrera sej så länge. De gick inte mer än i 60 upp tror jag. Men huvudsaken att man kommer fram inte när.




Bild pappa tog på Kaiza förra veckan när han var hundvakt.



Kan ju berätta att jag fått fastanställning på jobbet, eller tillsvidare anställning heter det väll egentligen numera. Känns väldigt bra och roligt :-)

Idag blir rätt lugnt. Ska väll ta ut hundarna och köra lite. Pappa ska prova med Nikki igen eftersom han ska prova att meritera henne på söndag. Hoppas hoppas hon tycker de känns bättre att köra med pappa denna gång. Hon tycker det känns sååå konstigt med en ny person bakom sej.

Imorgon börjar SHAM-draget här. Thommy ska prova meritera Zigge på milen. Förra veckan testade han banan med vikt och Zigge och körde på 59:32. Men de hade gått skitdåligt. Jag fattar inte varför Zigge måste bli så okoncentrerad när inte jag kör honom! Sila har han inte ens testat än, så de får väll bli lite idag.

Imorgon kommer Ullis med hundar hit på besök och blir nattgäst. Ska bli jättetrevligt att träffas igen, han ju inte prata så mkt förra veckan. Så blir de lite tacos, eventuellt lite hundkörning på eftermiddagen och lite vin på kvällen :-) Ska bli kul!

Har så mycket kul att se fram emot nu ett tag. Så himla mycket som händer, inte bara i hundvärlden :-D


 



 

2010-02-19 @ 08:43:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin & Kieron

Vi håller tummar och tassar för att det ska gå bra för Er :-)

Ta det lugnt med vinet ;-)

2010-02-19 @ 16:54:17
Postat av: Linda S

Ha det toppen, lycka till på SHAM!

2010-02-19 @ 23:51:26
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0