Släden är nyvallad och packad.

Nu har jag varit ute och vallat släden, om det blev bra eller inte har jag ingen större koll på. Tyckte nästan de gled bättre innan ;-) Och jädrar va jag skrapa och borsta!!

Nästintill all utrustning är packad. Det som återstår är solglasögonen, 1,5kg extra hundfoder som ska vara i en förseglad påse, hundsockor (har 4st kvar att sy) samt 2st termosar men dom kan jag ju inte packa ner förns samma morgon som start.

 

Tänkte fylla en termos med varm soppa (som lunch) så slipper jag krångla med att "laga mat", då kan jag dricka när jag åker, alternativt bara stanna till en liten liten stund. Hoppas de går såpass bra att de räcker med den och mitt snacks till mej under turen och jag slipper stanna och laga mat.

Men allt beror ju helt på hur hundarna går..




Släden packad



Den ser rätt tom ut.. och lätt blev den. Inte kan jag ju snålat med maten. Har bara köpt påsar med torrvara för att hålla vikten nere. Carbonara (2port) Soppa (3port) de är lixom 5 portioner. Sen ska jag ha soppa i termos plus nyponsoppa i termos plus snacks och dricka.

Hundarna fodrar jag tidigt innan starten. Har med kvällsmaten i torrvara plus snacks (frysta bollar av kött, fett & vatten) åt dom. Mer än så kan inte behövas om man kommer in på natten eller som senast lördag morgonen.





Monterat på en termometer på släden



Kan ju vara lite kul att hålla koll på temperaturen ute tänkte jag, så den här satte jag dit när jag ändå packade släden. Passade även på att fästa en kniv på släden (något jag saknat några ggr!)

 

 

 


Min bra och ha väska



Tack syster som lånat ut den här lilla väskan, som är till för att fästa på ett cykelstyre men funkar alldeles utmärkt att fästa bak på släden där man står.

 

Den har jag fyllt med snacks till mej plus en liten reserv pannlampa.
Mitt snacks i väskan består av: Massa små chokladbitar, en påse torkad frukt samt lite salta jordnötter. 



------------------------------------------------------------------------



Vill passa på att tacka alla som önskat mej lycka till!!

Nu ska vi åka iväg till Särna (Malamuteveckan) en sväng på "debatt-kväll" med rasklubben.
Ska bli roligt att träffa alla och se om några bra ideér dyker upp!

Imorn kommer även min handler och mentor upp hit, Peter!
Ska bli kul då de va ett tag sedan vi sågs :-D

Pratade med pappa över telefon förut. Han undrade om jag var nervös än. Nervös tänkte jag.. De har jag inte ens tänkt tanken att bli än.. Jag tror inte jag kommer bli så nervös, jag brukar inte bli de. De ända är väll i starten man kan bli lite nervös då hundarna är väldigt väldigt taggade och peppade och man inte vill råka ut för några konstigheter. Men så fort man passerat startlinjen och kommit iväg så är de ju lugnt! :-)



2010-02-10 @ 16:53:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0