Onsdag

Ja vi var ju i Nornäs i helgen, träffade Prästen. Så nu är allting planerat och klart för hela vigseln...
Känns som jag ligger med bra i planeringen. De mesta är nästintill färdigt nu. Så färdigt de kan bli. Och de sista går ju inte att ordna förns dagarna innan typ.

Pratade även med blomsterhandeln idag. De kändes bra, så nu är även det helt klart med blommera.

Har bakat lite lussebullar idag och nu fixar jag lite kvällskäk. Thommy är på julbord med jobbet ikväll så de blir enkel mat här. Inge kul att laga mat när de bara är jag som ska käka.

Brudklänningen får jag hem imorgon, ÄNTLIGEN!!!
Ska bli såå spännande att prova den. Har hittills drömt många mardrömmar om den, de senaste jag drömde (igår) var att den var helsvart! Och de va ingen klänning, utan ett linne och en kjol. Kjolen va lite för kort och slutade vid fotknölarna och linnet var för kort så jag visade några centimeter av magen. Med andra ord inte alls snyggt!!!

Ja så illa som de kan de väll ändå inte bli?

Ja eftersom jag inte kan gå in min klänning här ikväll som jag tänkt medan min m2b är borta (eftersom den kommer först imorgon) så får jag väll prova att göra min brudfrisyr eller nått kanske..?

Tina var här igår och hade en makeuprådgivning med mej. Hon fick mer eller mindre en chock av mina svar.. Haha. Jag är inte alls intresserad av smink egentligen.. 

Hennes första fråga var: Vad använder du för ansikts/rengöringsprodukter?
Jag: Öhm.. tvöl och vatten?!

Sen visade jag henne min mascara från typ artonhundrafrysihjäl.. Men den funkar nästan faktiskt om man droppar lite vatten i den :-D

Jag fick iaf en jättefin ögonskugga som jag ska ha på Nyår.. Och massa tips på hur jag ska göra.
Får kanske köpa mej en ny mascara också då!! :-)

Men foundation, där går noh gränsen, vill inte va insmetad i massa kladd i hela ansiktet.. haha :-)
Jaja vi får väll se hur de blir.
Nä nu ska jag få något gjort här..

 
2010-12-15 @ 17:16:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

De är INGE fel på tvål o vatten!!! Bara buffel o båg att nåt annat ska va bättre! :P

2010-12-16 @ 08:07:26
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: ulrika

Hej. Googlade på Sörsjön och hittade din blogg... Själv bor jag i Sörsjön. Ser ut att det blir giftemål i Nornäs, vad roligt. I Sörsjön finns en jätte bra tjej på Norsjöns Spa och Gästgiferi. Hon sminkade mig när jag gifte mig. Hon är hudterapeft (stavning??) Ett tips bara..

2010-12-18 @ 07:47:36
Postat av: Ulrica Ö

här är det oxo tvål o vatten som gäller - har alltid funkat bäst o blivit renast så! däremot kanske en helt normal vanlig ansiktscreme eller tom. vanlig HUDcreme om huden känns torr o stramig efteråt (typ vintertid mest) :D

Det låter helt underbart det där alltihopa!! ;D hoppas det blir bra nu!! massa lyckokramar från mej o flocken!!

2010-12-18 @ 20:20:40
URL: http://malamute.nu
Postat av: Robin, Kieron & Tyler

Såg nångång på tv några bonnekvinnor som drog med fingret på ladugården för att få rödfärg på, sedan blev det nån sorts sminkning av det HAHA :-D



Lycka till med allt.

Och God jul !

2010-12-20 @ 05:05:56
URL: http://foxkierontyler.blogg.se/
Postat av: malamutemammama

Haha! De gäller jag hittar någon ladugård eller hus som är målat i falurödfärg då så jag får lite rough (stavning?)

2010-12-20 @ 10:27:53
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0