Höglöp it is

Ja igårkväll när jag slutade jobbet åkte jag och Thommy in till stan. Handlade lite och åkte till gymmet. När vi kom hem var Zigge i full gång. Han skrek, ryckte och slet i nätet där Nikki stod så fint uppställd och tryckte sej mot nätet. Stackarna som inte kommer åt hur gärna de än vill.

Jag gick in och duschade och konstaterade sen att så där kan de ju inte hålla på hela natten, då får ju inte Zigge några tänder kvar. Släppte in han i huset och gick in i sovrummet för att lägga mej. Thommy stod vid dehär laget i duschen. 
Bar in datorn för att vi tänkte börja kika på Avsnitt 1 av Rederiet. Tog in lite chips i en skål och la mej i sängen framför datorn och väntade bara in att Thommy skulle komma från duschen..

Men istället kom Zigge och hoppa upp i sängen la sej brevid mej, glyste lika mycket på dataskärmen och bad snällt om chips.. :-D
Så där låg vi, han och jag och knapra chips. Efter en stund kommer även husse in i sovrummet och konstaterar att sängen är full..

Hans kommentar var: JAHA! HÄR VA DE FULLT!!!


Kan tillägga att Zigge låg kvar nästan hela tiden och tittade faktiskt på Rederiet, måste sett lustigt ut. Där låg vi 3 i rad och kollade på film :-) Aldrig sett att en hund tittat så koncentrerat förut och liksom följt med i handligen.

Kanske behövde att komma på andra tankar för att inte bli galen :-D

Vi somnade och jag vakna lite senare under natten av 5 hundar som yla utifrån samt en Zigge sittandes vid ytterdörren ylandes. Thommy vakna snabbt och sa ARGT: FÅ TYST PÅ DOM!!!!!!!


Jag tyckte bara de va gulligt. Sånn skönsång för de saknade varandra så mycket.. myyyss!



Idag jobbar både jag och Thommy heldag. Ställde ut Zigge i sin hundgård imorse igen och åkte till jobbet.
Är hemma nu på lunchen och skulle titta till dom. Zigge börjar nu bli aningen trött och har bytt, liksom ställning. Nu kör han sittandes vid staketet och juckar. Stackarn.. Han kommer va helt slut när löpet är över :-D

 

 

2010-08-27 @ 13:47:13 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

hahahaha :) Z-pojkarna ÄR roliga ;)

2010-08-27 @ 19:00:11
URL: http://malamute.nu
Postat av: Linda S

Här borde det löpas snart, fy fasen. Blir jobbigt för vår z-pojke då...

2010-08-27 @ 23:30:51
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0