New stuff

Tänkte uppdaterar med lite nya bilder..

Hallen har varit någorlunda klar i över en vecka nu :-) wiihoo. Tänkte att jag kanske ska lägga upp en bild på mitt verk. Haha. Jag säger mitt, för de mesta har faktiskt jag ordnat med där. Jag har spacklat allt och jag har listat allting och fixat dit sko och hatthylla.


Thommy och jag kompletterar varandra så jädra bra! Jag är den drivande och kreativa. Jag står för ideérna och konstruktionerna och Thommy är den händiga. Okej jag ska faktiskt skryta lite och säga att jag faktiskt också är rätt händig. Om jag kommer på något så brukar jag inte ge mej förns jag ordnat det. Helst av allt gör jag sånt medan Thommy jobbar för att han ska komma hem och bli imponerad över att jag redan fixat allt själv :-)


 


Hallen med tapeter, lister och nya hatt- skohyllan


Lite lustig bild, det måste blivit något konstigt med ljuset på bilden för tapeten ser ju ut att ha olika färg och de ser ut som en stor bubbla (eller som tapeten hasat ner sej). Var tvungen att springa dit och kolla nyss, haha. Men de var inga konstigheter irl :-D


Fick en ren impuls idag och jag drog till karlstad en snabbis på eftermiddagen. De va inget alls jag planerat utan bara kom på att, jo jag drar dit en sväng. Ville köpa en hallmatta och lite annat. En av de största avkopplingarna är att sätta sej i bilen, sätta på sterion i bott och bara köra helt ensam. Så himla skönt och man hinner tänka på så himla mycket grejer. Okej fast de finns ju såklart inget som slår hundkörning vad de gäller avkoppling!!





Nya hallmattan

 


Det blev en stor en med gummi under. Perfekt!


 

I helgen vart de mycket hemmamys. Badade badtunna 2 kvällar, både lördagen och söndagen. Det vart 2 riktigt fina höstkvällar.



Lördagkväll, vy från altanen.



Jag i tunnan


Gjorde lite fynd i Karlstad idag. Tänk va glad man blir när man hittar massa fina saker och de är så himla billiga
att man bara köper allt.


Jag funderar på om jag är väldigt kräsen eller bara normal. Jag tycker inte det är kul att köpa grejer som alla andra också kan köpa. Jag ser ofta en bild i huvudet på hur möbler och dekorationer ska se ut och så vill jag bara ha dom. Men de finns inget ställe som har möbler som ser ut som jag kommit på att jag vill de ska se ut. Jag kan leta i affärer och på nätet men inte hitta något som liknar de som jag tänkt mej.


Varför kan de inte tillverkas saker som jag vill ha...? Haha. Kanske får bli möbeldesigner eller nått. Antingen hittar jag tillslut något annat och nöjer mej med de. Eller så köper jag sånt som jag sedan gör om så de blir lite mer personliga. Att göra om saker är alltid kul, för då vet jag att ingen kommer ha samma grej som mej. De blir lite roligare då, än att komma hem till någon och tänka: Det där är köpt där, och den där finns att köpa på.... Det är alltid roligt att se lite nya annorlunda grejer och få fundera på vart de kan komma ifrån :-)


 

Vi har nog ett antal grejer här hemma som jag köpt och gjort om på ett eget sätt. Våran tv-möbel är egentligen ingen tvmöbel utan en köks-skänk tror jag. Som efter lite sångning, borrning och målning blev en toppen bra tv-bänk, precis som jag vill ha den. Vårat stora spegel-skåp vi har i köket, har vi monterat ner från Thommys farmors hus och byggt upp inne hos oss. Det var platsbyggt i deras hus och alltså ingen möbel som tillverkades i flera exemplar och slådes i butik.


Barstolarna i köket köpte jag in billigt och sågade till och målade. Idag gjorde jag ett nytt fynd och fick en ny idé när jag var i affären. Kom hem och gjorde om de som jag tänkt och det blev jättebra och jättefint.. Lägger in en bild..



Min nya bambu dekoration/lampa




Vardagsrummet


Jag tog bilden när det var väldigt ljust fortfarande. Men nu när det börjat mörkna lyser det så fint i bambun inne i hörnet :-) Tänk va man kan vara kreativ ibland.



Huset börjar bli mer och mer färdigt vilket känns både roligt och tråkigt på samma gång. Att alltid ha något att göra och ett projekt är ju jättekul..


Men som tur är har vi redan många flera projekt på gång :-) Till sommaren väntar bastubygge. Och vi har även
en idé om att bygga ut bryggan och göra den "fasta delen" dubbelt så stor med permanent bänkar och bord på, så man kan sitta där när man har kräftskiva eller vill grilla eller något annat trevligt.




 

 

2009-09-15 @ 20:09:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmie

Måste säga att jag är imponerad! jag måste få komma och kika in de nya grejerna snart! :) kram på dig!

2009-09-15 @ 20:51:02
URL: http://mimmmiesvensson.blogg.se/
Postat av: Mimmie

sv; Vi får se till att fixa det nån helg här :) så får ni självklart komma o kika på vårat hus någon helg också :) kram

2009-09-16 @ 08:21:56
URL: http://mimmmiesvensson.blogg.se/
Postat av: Linda S

Du är duktig och kreativ, du skulle helt klart kunna bli möbeldesigner! Superhärliga bilder från badtunnen och fina inredningsbilder, önskar att vi också hade tid att pyssla med sånt mer....

2009-09-16 @ 13:23:42
URL: http://vovve.info/polarcollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0