Mycket att tänka på..

..och planera och fixa inför nästa helg. Vi ska få med oss sektioner upp till 2st hundgårdar. Vi ska ha med oss 2st trehjulingar.

Och för de första vi måste fixa iordning cyklarna först. Min MR cykel måste ha nya bromsbelägg. Plus att jag måste bygga en mattbroms till den!! Har fortfarande ingen skotermatta. Men ska man köra med 3 hundar så måste jag ha en fotbroms, annars går de väl fort ibland. Pappa sa: Ta en bilmatta eller nått så länge.
Visst de går ju skitbra. Måste göra en kontruktion med expandrar som håller den i luften när jag inte bromsar.

Sen då andra cykeln, Thommys vrålåk.. Den borde vi inte ens tala om. Den är katastrof!! En gammal sjukhus cykel som saknar allt. Den har världens mest minimala däck med punktering. Saknar bromsar helt och är rostig och "fin". Haha. Men Thommy säger att den duger. Får väll bygga en fotbroms till den så får han nöja sej med den bromsen. Tur att inte jag ska åka på den iaf. Tror inte att däcken kommer palla med 3mil.. men de e hans problem, han vill ju inte fixa iordning den så.. :-)

Måste fixa en till stång, för 4 hundar. Vi har linor och stången hemma så det får väll bli vårat söndags nöje. Vi har ju iaf en klar så de är ju bara att göra likadant så de ska väll gå ganska fort.

Idag jobbar jag, börjar vid lunch och slutar 18:15. Sen imorn är de jobb till kl 13:15. Sen är de inte långt kvar tills vi drar till nornäs.

Städar bara på jobbet mån och tisd morgon. Sen blir det världens längsta dag på jobbet på onsdag... 8 - ? Har nog tur om jag slutar före 24.. Men sen blir de lång ledig och dalarna så de ska bli sååå nice. Saknar vårat mysiga rum och den sprakande brasan. Drar upp på tordag och hem igen söndag.

Längtar, längtar och längtar..

2009-09-25 @ 09:45:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

jag ska troligtvis köra cykel, då skulle ni kunna låna min 3hjuling. den har ENBART mattbroms, ingen handbroms. Fast mitt släp är det körförbud på så jag kan inte ta upp den dit gissar jag, utan då får ni hämta upp den på vägen i såna fall... Mattbromsen är super, av riktigt stor kraftig skotermatta, sån som har "flärpar" ut liksom.. Jag tar nog alla 6 hundar i bilen upp som det ser ut just nu... hehe.. Snart är det nästa helg! :-D

2009-09-25 @ 11:17:19
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Linda S

Thommy är ju duktig på att springa så det får han väl göra om cykeln pajar. ;o)

2009-09-25 @ 12:49:52
URL: http://vovve.info/polarcollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0