Ganska nöjd..

..med veckan än så länge!

Jag har hittills avverkat 30km:s löpning på crosstrainern. Kört trehjuling med en hund 4ggr. När man kör med bara en hund kräver de lite kraftansträngning i alla uppförsbackar på våran väg.
Har jobbat en heldag extra på jobbet och därmed fått lite armträning i alla tungalyft :-)
Jag och älskling har även infört en unnardag (med start i lördags) vilket innebär inga chips/snacks eller godis mer än på lördagar.

Jag har aldrig varit något sockermonster och fått sötsug. Så godis äter jag normalt ändå inte. Däremot salt-monster!! Jag älskar allt salt; chips, popcorn, pinnar mm.
Jag har nog lätt ätit 5 påsar i veckan. Ibland kan jag hoppa en måltid och tycker jag kan äta en påse chips istället.
Men efter införandet av unnardagen har jag nu hållt mej i 5 dagar!

Känner mej så stolt :-)
Har istället kommit på några knep:

1. Ät kvällsmaten lite senare så är man mätt längre på kvällen och sitter man mätt i soffan o ser på tv är de inte lika svårt att hålla sej från chips.


2. Sluta köpa hem, finns de ingen påse i skåpet kan man inte fuska :-)


3. Vid extremkris och allt för svår abstinens, ät knäckebröd utan smör!  


Imorgon har jag tagit semester. Imorn fm när Thommy är på jobbet ska jag packa allt och bära ut de i bilen.
Sen åker vi till Simmatorp och intar vår lilla tältstuga :-)

Lördagmorgon kl 8:00 är det veterinär besiktning sen utställning för Sila & Kaiza.
Lördag em ska Thommy springa svinrundan med hund. Jag ska gå suggarundan med hund. Söndagen blir det cykel med hund sen hemfärd.

 

 

2009-09-03 @ 11:40:07 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lis

Jävlar vad duktig du är!

2009-09-04 @ 09:12:31
Postat av: Linda S

Jag är också mer saltmonster är sockergalning även om det allt slinker ner en del godis också. Har börjat ta tag i det så tack för dina tips!!

2009-09-04 @ 12:02:21
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Lis

En ny Lauren Conrad blogg, ägaren till bloggen skriver allt om Lauren, var hennes kläder finns att köpa, allt som man vill veta om Lauren. Besök bloggen och lämna ett omdöme. http://laaureenconrad.blogg.se/



KRAM

2009-09-06 @ 15:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0