Svininfluensa..

Det pratas om det överallt och man kan verkligen inte ungå att läsa och höra debatterna om det.
I princip alla jag pratat och hört ifrån så ska de vaccinera sej, eller så går de i valet och kvalet och lutar åt att göra det.


Jag har tagit ställning i frågan och kommer inte att ta något vaccin.

Om man väljer att vaccinera sej så har man ändå inget 100% skydd mot att inte få svininfluensan. Var de 60% chans att inte få det tro..?

Det är fler folk som dör i "vanlig" influensa än i svininfluensa. Och jag har aldrig ens funderat över att vaccinera mej mot "vanlig" influensa. Bakterier har funnits långt före vi människor fanns så de finns ingen möjlighet att utrota eller undgå dessa ting.

Man kan inte vara över försiktig emot allt. Jag tror att de som utstår bakterier i en viss grad och inte är allt för renliga av sej klarar sej bäst. Man blir härdad. Men om man däremot använder allergi-madrasser mm för att undvika att bli allergisk osv tror jag bara man blir mer känslig när man väl möter dem.

Vaccinet håller bara i ett år. Svininfluensan kommer definitivt cirkulera i världen mer än ett år. Det kommer antagligen alltid att finnas. Ska man då gå och vaccinera sej varje år? För att kanske inte få det??

 

Dessutom hur vet man att vaccinet på längre sikt inte gör mer dåligt än bra. Om man ska gå och spruta in dessa ämnen i kroppen varje år, vad kan de då få för följder i längden? Undra på hur lång sikt de undersökt detta.. Vad händer om 10-20år??

Jag vill hellre få svininfluensa så kroppen får tillverka sitt eget försvar än att spruta in något konstlat varje år som säkert inte är nyttigt.

 

Hade jag däremot varit i någon risk grupp hade jag antagligen tagit vaccinet. Hade jag varit gravidhade jag antagligen tagit vaccinet enbart det året, för att eventuellt slippa få det just då. Men efter den tiden skulle jag inte ta det något mer..

 

Dör jag inte i svininfluensa kommer jag ändå så småningom att dö av någonting annat.
Så är det och det är absolut ingenting som någon kan göra något åt!!

  

2009-10-20 @ 10:36:23 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: s

läste just att d bara håller i nio månader effekten...

2009-10-20 @ 14:36:04
Postat av: Lis

Tack för ett kanon inlägg. Instämmer med allt! Hoppas du kan lägga upp fler videoinlägg, jättehärligt att se, behöver inte vara nåt speciellt :-)

2009-10-20 @ 16:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0