Helgen..

..är på gång. Jag ska strax dra och jobba. Är hemma igen till 18:30. Då blir de Fredagsmys och Thommys matlagningskväll efter som jag alltid jobbar fredag em. Då står de alltid Tacos på menyn eftersom de bara e den rätt Thommy kan laga som inte e halvfabrikat.. Haha :-)

I helgen står lite av varje på schemat. Hoppas på att få upp innertaket i vardagsrummet. Kunde vara trevligt att kunna hänga upp en taklampa där inne så man ser något när de mörknar. Ska hinna med 2 kalas i helgen också, och massa hundmys.

Hade Iluk inne på förmiddagen. Jag skulle ta ur sängkläderna ur sängen för att tvätta. Han stod och började rycka i ett örngott. Så jag tänkte okej, då ska du få hjälpa till då! Så jag försökte lära honom att bära tvätten in till tvättmaskinen. Han va riktigt duktig faktiskt, men klarar inte av det ännu helt.

Det är kul att han verkligen vill lära sej. Han försöker med allt för att de ska bli rätt. Jag bara står och väntar ut honom tills det blir rätt. :-) Han blir så uppspeedad och gör allt han kommer på. Tass, give me 5, snurr, hopp, skäll, spelar död. Men idag funkade inget av de. De kom inge godis. Han började lukta lite på örngottet och vips så kom en godis och beröm! Kul!! Tillslut tog han upp de i munnen och de kom mer beröm och godis.. Häftigt tyckte han :-)
Jag tröttnade tillslut då de tog alldeles för lång tid att få in tvätten i maskin så jag gav mej. Iluk avslutade sin innomhusvistelse med att kissa i köket! På ett bordsben. De va ingen akutkissnödig situation, då hade han antagligen suttit ner och först vaknat runt och varit bekymrad. De va enbart för att markera!! Då åkte han ut på trappan på stört och jag blev inte glad....!! Inte iluk heller... Haha.

Får fortsätta lära honom ta hand om tvätten en annan dag.. De e kul att han e såå intresserad iaf!

Nä nu måste jag dra!


2009-10-09 @ 12:32:36 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin med Kieron

tja ! Fina bilder från helgen :-) Låter som ni hade det riktigt toppen ! Fan vad avundsjuk jag blir, SNÖ !!! Kollade vädret igår, och ev kommer det lite nederbörd i form av snö på söndag ! håller tummarna stenhårt



Lycka till med allt.



//Robin

2009-10-09 @ 17:50:31
URL: http://kiiieron.blogg.se/
Postat av: Linda S

Visst är det kul att låta hunden själv klura ut vad den ska göra, vi tränar också en del med klicker/shejping.

2009-10-09 @ 18:01:19
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: sofia

haha robban e faktiskt bättre än thommy på matlagning då, för han kan 2 rätter. Tacos eller räkor ;D blir det alltid.

2009-10-10 @ 21:45:10
Postat av: Malamutemamma

Är räkor en rätt???

2009-10-11 @ 17:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0