Snö i Värmland!!

Tog mej en liten sovmorgon imorse, då jag förengångsskull inte skulle upp tidigt till jobbet och städa. Tog det igår efter stängning istället. Vaknade strax efter kl 8 på morgonen, men låg kvar och läste ut en bok som jag läst under en tid.

Gick upp och möttes av detta:



SNÖ!


Inte så mycket men iaf lite! Men snöandet hade tyvärr övergått till regn när jag gick upp. Egentligen blir de inte till de bättre när de kommer slask, de blir för blött och lerigt för att köra hundarna. Jag kan inte med gott samvete köra dom och sen ställa in dom helt genomblöta och bruna av gegga i hundgårdarna igen. Men de går ju iaf åt de rätta tiderna! Man måste glädjas åt det lilla

Pälsk gjorde färdigt verandan igår när jag var på jobbet.. TACK! De va såå fint när jag kom hem och han hade satt upp allt räcke. Måste springa ut och ta en bild så ni får se.... *vänta lite då...*




Verandan


Eller färdigt och färdigt, allt är inte klart. Stolparna ska målas vita. Och till våren ska jag nog måla räcket. Jag är inget stort Fan av tryckat. Varför måste de vara grönt?!!

Taket till ingången är inte heller klart. Där ska de upp vitmålade brädor och vi ska bygga en riktig trapp. Den som står där nu, slängde vi ihop till taklagsfesten så gästerna skulle kunna ta sej in i huset.


Ska även bygga en bänk till trappen. I helgen har jag tänkt göra en ny krans till dörren, en riktig. Så jag måste köpa någon tunnare mjuk ståltråd som jag kan binda ihop den med.

Nu under fm ska jag städa lite. Eller städa och städa. När jag säger: Va stökigt det är! Säger Thommy: "Nej Ida, den här tidningen är inte stökig". Haha, det kan vara att posten ligger mitt på köksön eller att de står ett odiskat glas inne i vardagsrummet från kvällen innan. Jag vill iaf hela tiden att allt ska vara perfekt och ligga på sin plats.

Ska göra en snabb överblick och se vad de är som gör att jag får intrycket av att det är stökigt nu...

* Det ligger 1 stekpanna i diskhon
* Thommy har slängt ett par långkallingar på en köksstol
* De ligger 1 par strumpor inne vid tvn
* I torktumlaren ligger lite nytorkad tvätt
* Sängen är obäddad

Okej, de är inte jättestökigt om man tänker efter. Bara 5 små saker att åtgärda. Så ska jag dra ett varv med dammsugaren, även om huset inte är i jättestort behov av det. Men när man kommer hem från jobbet en fredagkväll kan jag inte känna att de känns skönt och bra om de inte är iordning!

Nu ska jag genast ta tag i detta och sedan blir de jobb några timmar innan det är helg.
Oj nu lät de som ett flygplan landade på våran altan.. Bäst att gå och kika vad som orsakat detta oväsen..!




2009-10-16 @ 10:14:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Så himla snyggt räcke han spikat ihop!! Haha, visst är det så att små detaljer gör att det ser stökigt ut fast det egentligen är städat. Det är därför det ser stökigt ut så snabbt här....



Visst är Dimma väldigt begåvad som har sån simultankapacitet? ;o)

2009-10-16 @ 13:04:26
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Brittis

Det är grönt för att det är impregnerat. Men varför det sedan blir just grönt kan man fråga sig...någon kemisk reaktion kanske? Fin veranda blev det i alla fall. Och snö!!

2009-10-16 @ 14:28:41
Postat av: Lis

Va fint det blev. Ni har det verkligen otroligt fint hemma!

2009-10-17 @ 11:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0