Man måste ju prova allt..

Om de nu finns någon som undrar hur besiktningen gick för mej idag så tänkte jag nu berätta det.

Jag fick min första "Spanska Flagga" även kallat körförbud.
Ja de blev ju inte körförbud på mej, utan på bilen :-)


Kanske ska ta de från början..

Kom till Filipstads bilprovning strax efter kl 9. Gick och checkade in och kom och tänka på att Thommy för längesedan pratat om att något med avgasröret pajat. Kanske ska nämna att de va Forden jag skulle besikta "Thommys jobb-pendlar-bil".

Gick bak och kikade in under bilen och där var de helt tomt. Inget avgasrör, ingen ljuddämpare.. Hm. Blev lite smånervös och tänkte, vart sjutton ska de sätta slangen som ska suga in avgaserna.. Ringde en snabbis till pappa och till Thommy. De hade ingen aning och sa vi får se hur de går..

 

Tack för den!

 

De rullade in fler bilar på parkeringen och klockan närmade sej halv tio. De hade inte  tagit in någon bil under den halvtimman jag stått där.

 

Ser en kille på insidan av port B och misstänkte att de skulle sätta igång att ta in bilar.
Tänkte för mej själv.. Ta inte in mej, ta inte in mej, ta inte in mej!!!!!

Skylten tändes och där stod mycket riktigt: HJN *** Port B
Typiskt. Jag ville helst in i Port A för den va störst! Haha.

Körde fram med en något extra brummande bil eftersom den saknade ljuddämpare som jag nyss kommit på.

Körde in i porten och jag hann knappt öppna bildörren och ta mej ur förns killen säger:
De verkar som de läcker från ditt avgasrör..

Jag svarar: Jaså tror du de (med en jätte förvånad röst)

Han går bak och tror att han ska kunna sätta fast slangen på slutröret (som jag egentligen visste om att de inte fanns något).
Oj då säger han när han kommer bak. Här fattas de visst grejer.

 

Ja jag tror kanske jag tappade av något på vägen hit, svarade jag. Fast jag visste att Thommy kört sönder de för flera månader sen. Killen skrattade bara lite och gjorde en specialare så han kunde fästa sugslangen.

 

Jag satte mej på en bänk och han kollade bilen och körde fram för att testa bromsarna. När han sedan kom ur bilen säger han: De va nog den mest trögstyrda bil jag någonsin provat. De går ju nästan inte att svänga, hur klarar du av att köra den?!

Jag svarar: Ja du, de är lite knivigt när man ska fickparkera ;-)

FICKPARKERA??!! Det går ju inte med den här bilen, fick jag som svar.

(Servon pajja förra vintern och en bil med trasig servo är betydligt svårare att styra än en bil som saknar servo)


Killen kollar allt länge och noga och hittar fel efter fel.. Tror aldrig jag varit på en besiktning såå länge. Han säger tillslut att han måste hämta chefen för han hittat något han inte vet vad han ska sätta på.
Jag hör dom disskutera och killen säger tillslut till chefen, men jag tar en provtur iallafall.
Det var ungefär där som jag fattade att de blev körförbud.

Chefen gick och killen ropa dit mej och skulle visa felet. Jag gick under bilen och han började peka bak vid länkarmen och säger: Nu kan ju säkert du massor om bilar (han trodde inte att jag kunde nått fast självklart visste jag att de va länkarmen han pekade på!!)

Han sa att han inte vågade låta mej köra bilen hem för hela "bakdelen" höll på att lossna.. UPPS! Haha.

Han frågade så snällt om jag trodde jag kunde fixa skjuts osv.

Jag sa att de fixar sej nog.

Så började han prata om jag kände någon som kunde bilmek som kunde laga bilen åt mej.. Haha. Han va jättesnäll.

 

Jag betalade och fick mina papper. När jag sen skulle gå så sa jag:

Ja, jag får väll säga Tack så mycket då eller..?

Han svara: Haha, ja eller va man nu säger.


Sen följde han mej ut till bilen och sa:
nu ska du få en såå Fin Flagga här i framrutan.
Det är de inte ofta vi får dela ut så känn dej hedrad..!
Jag sa tack så mycket igen och fick en tidning att läsa medan jag väntade på skjuts.

 

Då har man provat på att få körförbud också. Thommy kom med min bil (lancern) och när jag körde den därifrån kändes de så skönt att köra min fina nya goa bil hem som funkar på alla sätt och vis *peppar peppar*!

 

 

2009-11-25 @ 16:21:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

fniss Låter som om det inte är din grej att besiktiga bilar. ;o)Trist med körförbud men det lät inte som om det var helt obefogat.

2009-11-25 @ 16:41:52
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: ulrica ö

HAHAHAHAHA sitter o skrattar högt här!! körde du på "dum-ung-kan-ingenting-blondin" eller? hahahahaha Asg Lovar att du hade fått igenom bra mkt mer som "godkänt" än en karl i alla fall?? ;-) ps. jag har hämtat linmaterial idag, så nu ska ja göra 6spannslinor inför nyår - måste bara hitta hundvakt till cd, kan bli lite svårt.. (men de löser sig nog på nåt sätt)

2009-11-25 @ 21:59:11
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Robin

Hahahahaha !! Förlåt för jag skrattar, men du skriver det på ett så roligt sätt :-D

Vilken härlig bilbes. :-D



veckans roliga



Kram Robin & Kieron

2009-11-26 @ 10:50:52
URL: http://kieronbloggen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0