Ett leende förlänger livet..

Hörde på radion igår att optimister lever i snitt ca 7år längre. Så visst, då borde de allt stämma att ett leende förlänger livet.

Ändå känns de lite som det inte stämmer. Är man glad och på bra humör går tiden oftast rätt snabbt. Är man på dåligt humör/uttråkad så brukar tiden stå stilla.

De är roligt iallafall att några fick sej ett gott skratt åt mitt senaste inlägg. Om ni nu kommer att få ett till, återstår att se..



Loggade in på min FB igår. Såg att jag fått en vänförfrågan. Tryckte på den och fick upp en bild, en bild på någon som kändes bekant på något sätt. Men jag var inte riktigt säker. Namnet sa mej ingenting. Jag funderade och funderade, visst har jag sett honom någonstanns, tror jag, men vart?!

 

Frågade Thommy om han visste, han hade ingenaning. Jag funderade och funderade och kunde inte släppa det eftersom de kändes som om jag borde veta vem detta är!

 

Började fundera på om det kunde vara en kund. Vi hade inga gemsensamma vänner och skulle de varit en kund borde vi ju haft någon gemensam vän i Storfors. Nä, det är nog ingen kund heller..

Tankeverksamheten var i full gång kan jag säga och jag lyckades missa några viktigt sekunder i Mammas Pojkar *skratt!*

Fann ingen annan utväg än att skriva och fråga helt enkelt, vilket kan kännas lite pinsamt ifall det är någon som man faktiskt bör veta vem det är!

Fick svar rätt snabbt, att han bara lagt till mej för att kolla min sida.

Jahapp, tänkte jag. Då ignorerar jag väll den frågan då. Men kunde ändå inte släppa tanken på vem de kunde vara!! Haha.

Slängde iväg ett snabbt meddelande till:

Så du är ingen jag borde veta vem det är?


Stängde av datorn och tänkte inte mycket mer på det. Han var väll bara lik någon som jag känner till då tänkte jag. Haha.

 

Starta datorn imorse och hade fått ett nytt meddelande.. Är det någon som är nyfiken på vad det stod????

 

 

 

...Jag jobbar på bilprovningen i Filipstad!






Först kunde jag inte låta bli att skratta högt en stund! Haha. Sen kom nästa tanke. Hur hittade han mej?! Kom rätt snabbt på att de inte är så svårt kanske eftersom jag står som ägare på bilen. Men ändå.. Det var inte han som kollade forden.. Utan hade en annan bil brevid. Men om jag inte minns fel så var de han som besiktade Micran, som jag faktiskt hade lagat med tröjan!! ..så dä så!

Kan ju bara hoppas på att han inte läser min blogg, haha!


______________________________________________________



Har kommit ifrån lite hundprat nu ett tag. Men trots att man är hundägare/kennel/draghundsgalen så händer det mer saker i mitt liv. Oftast väljer jag att inte prata om sånt på en blogg som alla på internet kan läsa.
Men ibland kan man ju bara inte låta bli.

Lovar att mitt nästa inlägg blir mer hundrelaterat igen!!




2009-11-27 @ 09:04:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

När du bjuder på så härliga skratt är det HEEEELT ok att det inte är hundrelaterat! Tack, du gjorde min dag!! skrattar fortfarande

2009-11-27 @ 09:31:05
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: Brittis

Herreguuuud, jag höll på att ramla av kontorsstolen! Han jobbar på bilprovningen...snacka om att han limmar på dig, Ida! Nästa gång får allt Tommy åka :-). fnissar ff

2009-11-27 @ 13:09:41
Postat av: ulrica ö

hahaha ja garanterat att du fått STORT HUGG där du hahahaha ;) Du får sitta o hångla me Tommy nästa gång så när dom kommer ut o ropar på parkeringen så sitter ni där båda två haha ;)

ja bilprovningsinläggen fick mej VEKRLIGEN att kikna!! herregud, tårarna bara sprutade ju här!! hahaha

2009-11-27 @ 16:54:39
URL: http://malamute.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0