En händelserik kryssning

Hemma efter en mycket lyckad Ålandsresa. Hände mycket konstigheter. De fösta jag gör på båten är att krockar med hela Torgny Melins inne i taxfreen. Haha. Hade ju min otroligt vackra t-shirt på mej då. Eftersom jag ännu inte öppnat första ölen än så kändes de lite pinsamt, då det endast var jag och en raggarbrud på 45+ som bar sånna tröjor. Skillnaden var dock att min var hemma-gjord och mycket finare!! Haha och hennes var köpt i deras shop. Haha.


Mange och Jag innan vi ska kliva på båten. Bild på min otroligt snygga tröja :-)
För den som ser dåligt så står det Torgny Melins på den fram och
Dansbander 'till death på ryggen.

Givetvis var "krocken" med Torgny Melins i taxfreen inte den enda konstiga situation jag stötte på. I taxfreen lämnade jag snabbt över plånboken till thommy då jag inte ville stå där och skämmas och tänkte istället bege mej till hytten.

Jag kommer ut ifrån taxfreen och får syn på ett helt tv-team som står där och alla killarna vänder sej direkt mot mig och min fina Torgny tröja. Insåg då att inspelning av "Färjan" som går i kanal 5 tydligen filmades just den här resan! ..ingenting som någon nämnt något om när jag bokade resan. Jag tvärvänder och går, snabbare än världsmästaren i 100m klarar av att springa (kändes det iaf som), åt ett helt annat håll och tänker Tv ska jag defenitivt INTE vara med i i sånna här sammanhang. Jag kommer en bit bort från taxfreen, torgny melins och tv-team och börjar pusta ut.

Helt plötsligt ser jag någon springa mot mej och jag fortsätter färden där ifrån och då plötsligt tar han mej i armen och började direkt säga: Hej vi är ifrån Kanal 5 och vill.....
NEJJ!! JAG VILL INTE VARA MED!!! ..avbröt jag med och flydde panikslagen (eller inte! haha) in i närmsta hiss. Där jag äntligen kunde ta det lugnt. Haha

Kommer upp till våran våning och korridor och ringer till min kära syster och ska berätta hela scenariet. Efter några minuter då jag stått i korridoren och hoppat och tjoat i telefonen tittar jag helt plötsligt upp och får se en BAMSE kamera sitta precis vid våran hyttdörr!! Kände mej ganska besvärad och tänkte de här vill jag ju inte att någon ska se! Smet in bakom ett hörn och viskar till syster: Jag tror jag precis blev filmad!!!
 
Efter alla jobbiga incidenter var de bäst att stilla nervositeten med lite öl o cider och efter de såg jag inget mer Tv-team... hm. Hoppas inte heller att de såg mej.. Men det lär jag väll isf märka inom en snar framtid.


Mange, Peter och jag laddar upp... :-)

Konstigheterna var självklart inte slut här! Vi var och åt middag klockan 21:00 och jag kände mej ganska stressad då Torgny börja spela kl 21:45 :-) Jag slängde i mej maten och hade inte ro att sitta kvar tills killarna va klara utan hällde i mig sista vinet och drog iväg till baren. Där träffar jag Håkan! haha han gjorde en god sur drink till mej sen börja Torgny rocka loss :-)

Killarna dök upp i baren och jag vill ju skaffa lite sällskap till dom så jag raggade upp två tjejer som tillbringade kvällen med dom. :-) de kom senare fram att de var från karlskoga! haha

I pausen kommer en ur Torgny melins iaf fram och säger att vi inte får dra förns de spelat klart utan de vill träffas o prata lite. Haha, jätteskumt! När de sen slutat spela kommer han fram igen och lämnar deras hyttnummer o ber oss dyka upp där sen. Haha, snacka om en helkonstig resa! Men roligt var det :-)


Den här skylten upptäckte jag lite försent!


Thommy och Jag. Fotograf: Peter Falk



2009-05-02 @ 14:31:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Hahahaha, vilket äventyr du/ni fick!!

2009-05-02 @ 23:06:03
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: sofia

hihi nästa gång följer jag med som din manager!!! hahaha

2009-05-03 @ 11:20:59
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Britt med Akke & Sinik

fniss vilken resa! Nu måste jag ju kolla åp Färjan för att se om du är med :-)!

2009-05-03 @ 11:23:27
URL: http://snow-face.com
Postat av: sofia

jag har länkat till din blogg frånmin nu, bara så att du vet.. :)

2009-05-03 @ 12:11:14
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0