Badtunna & Hundgårdsrenovering

Den efterlängtade badtunnan kom i fredags och på lördag eftermiddagen lyfte vi den på plats och såhär blev de..


Badtunnan på plats

Vi fyllde den med vatten och började elda klockan 20:20. Två timmar senare hoppade vi i och de va faktiskt lite för varmt, 45grader! Bilderna blev inge vidare. Tog man utan blixt ser det mycket mörkare ut på bilden än va de egentligen var..


Thommy inviger badtunnan

Tog man med blixt blev de ljust som på dagen och inge mysigt alls!


Jag inviger badtunnan

Lördag fm jobbade jag medan Thommy och Jari ägnade sej åt att hämta telefonstolp till hundgårdarna. Tack för hjälpen Jari!!

Hela söndagen rev vi och gjorde om hundgårdarna. Det tog en jäkla tid! Vi började på morgonen och gav oss 20:30! ..och var då jävligt trötta!!


Hundgårdarna före..


Hundgårdarna efter.

Vet inte om de syns sånn värst skillnad på bilden, men det blev betydligt mycket bättre och snyggare här på plats!

Alla hundgårdar kom upp på stockar. Nu återstår det att köra in mer grus i varje hundgård plus att göra en grusgång framför hundgårdarna som ska vara ca 1 meter bred och telefonstolp ska läggas där och skilja gruset från blivande gräsmattan.

Femte hundgården ska också byggas men till det saknas de sektioner än så länge. När vi senare ska bygga som ett hus bakom kommer alla bakväggar och rivas och då blir det ju massa sektioner över som ska bli hundgård nr 5.

Idag var vi och köpte plint till bygget och alla brädor till stommen. Skulle vara kul att sätta igång med de nu genast så hundarna får det fint, men de får vänta lite. Har ju projekt åt alla möjliga håll just nu. Gamla hundkojorna (de som syns på bilden) ska slängas ut när huset är på plats så de får större yta att röra sej på.


Hundarna har full sjå att pinka in de renoverade hundgårdarna. På bilden
från vänster: Divine, Sila & Iluk.


Mer än såhär blir det inte idag, har massa att göra innan jag har tid att gå och lägga mej, som vanligt!

Imorn ska jag på kurs en heldag i Karlstad. Hoppas att det kommer bli en intressant kurs och är övertygad om att jag kommer lära mej massa spännande saker som jag kommer ha användning för speciellt på jobbet men även lite privat :-)





2009-05-11 @ 20:57:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lisen

Åh så fint det blivit! Man ser en tydlig skillnad med hundgårdarna, husen är placerade åt samma håll dessutom :-) Blev mycket stilfullt och snyggt må ja säga :-) Vad roligt för er! Inga fel med badtunna, gud vad ni grejar och fort går det tkr ja. Är jäkligt imponerad över att ni orkar och grejar så, fler människor som er! Skicka lite styrka och jobbglädje till mig också :-P

2009-05-11 @ 23:15:06
Postat av: Linda S

Ser ju kanonfint ut med de fräscha hundgårdarna - dags för oss att ta tag i det där med, vore bra att få egen hundgård till Dimma innan hon börjar löpa.



Badtunnan ser ju härlig ut också!

2009-05-12 @ 11:16:16
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: Mimmie

sv; Jaa jag hörde också att det bli på lördag :) ni kan bada jag badar inte, men John ville bada :) så det blir kanon bra! Kul !

2009-05-13 @ 17:58:23
URL: http://mimmmiesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0