Vi väntar tillökning..

:-) Pratade med Peter för några dagar sedan om att han eventuellt ville omplacera sina tikar. Han frågade om jag visste någon som kunde va intresserad. Han tycker att de borde hamna hos någon som kunde träna dom, iaf den yngsta av dem. Jag sa glatt att jag gärna kunde ta den yngsta och försöka få henne att passa ihop med mina hundar :-)
Kajsa 5 år är helsyster med min Zigge men från en kull tidigare.

När vi var uppe i nornäs sist så lånade jag bland annat henne och körde med och trotts att hon inte kört på iaf 1 år gick hon skitbra!! Läste om henne på SKK och såg att hon har
Godkänt: Polarhundsprov 1 (3+3mil) , Polarhundstest C (vad nu de e?) och Polarhundstest D (polardistans 300km år 2007) då vann de sin klass :-D
Hon gick tydligen som ledarhund i Peters spann ihop med en hane.

Både Zigge, Sila och Iluk accepterade henne när vi var uppe i Nornäs. Tror tom att Zigge kände på något sätt att de två hörde ihop, de låg lutade mot varandra och sov (med hundgårdsnätet emellan).
Divine sa på en gång när Peter och hans tikar kom att här ska inte komma massa okända brudar! Men det var väll ganska väntat. Klart hon blir sur när de kommer massa nya tikar och tar en hundgård mitt bland hennes flock.

På onsdag kommmer Peter hit med Kajsa, ska bli spännande. Jag vet att det kommer bli en riktig utmaning att få Divine tycka att det här är okej. Men jag tänker inte ge mej, det SKA gå! Det är jag som ska bestämma vilka hundar som ska få vara med i våran flock, inte Divine! Jag har redan lagt upp en plan och taktik för hur vi ska få det att fungera :-D

Det kommer ta ganska mycket tid, dels att jag har en helt ny hund att lära känna och som jag ska bygga upp en bra relation till och dels att få Divine att tycka det är okej. Jag har bara jobb kvar i ca 4 veckor så sen kommer mina dagar bestå av hundaktiviteter.

Om jag kommer lyckas så Kajsa kan stanna här betyder det att jag har ett 4-spann som jag får tävla med till vintern :-D
och Iluk fyller ju 1år i november så de e klart han kommer få följa med på turer och isf har jag ju redan ett 5-spann!!
Ganska häftigt tycker jag..

De närmar sej...

Ska lägga in de få bilder jag har på Kajsa.


Kajsa går till höger bak. Alltså bakom Zigge, de tillochmed rör sej exakt
lika på den här bilden ;-) ..det är därför hon inte syns.


Här syns hon bättre. Hon jobbar på bra i uppförsbacken. Hon är den
längst till höger.


Här ser hon glad ut..


Zigge döljer syrran med svansen.


Här svänger vi in till stugan.


Idag är jag ledig hela dagen, (har tagit ledigt) för jag ska till doktorn i Karlstad vid kl 3. Efter ska jag in och köpa lite tapeter till vardagsrummet plus de som fattas till hallen. Kommer bli nice bara vi får upp dom någon gång. Vi ska göra ett ryck i helgen för båda är lediga. Vi har även planerat in en liten hund-utflykt. Thommy har spanat in en höjd här hemifrån som han alltid velat gå till. Det är nog en bra bit att gå, men vi tar med fika och alla hundar så kan det nog bli en fin tur.



2009-03-12 @ 07:55:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Så spännande, hon ser jättefin ut!! Håller tummarna för att Divine och Kajsa kan acceptera varandra. Gick Kajsa Polardistans i Annikas spann då? Peter körde ju inte 2007. Polarhundstest C är samma som 1 tror jag. I alla fall samma sträcka. Mysigt med hundutflykt!

2009-03-12 @ 12:23:59
URL: http://vovve.info/polarcollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0