En tur på sjön

Igår var jag ledig och när Thommy kom från jobbet drog vi ut och körde en sväng med hundarna på sjön i det fina vädret.
Först var vi ute med fyrhjulingen och drog upp ett spår i den lilla snö som kommit.

Thommy drog iväg först med Kajsa och Zigge, jag kom iväg efter dom med Divine och Sila.


Jag med tjejerna, husse ser ni längre fram på bilden.

Trots det fina vädret var det ganska kallt, för det blåste till och från på vissa ställen. Hundarna sprang på mycket bra, tyckte det gick ganska snabbt, fast de va lite annat krångel efter vägen.

Rätt som det var fick de för sej att vika av från spåret och rätt in i skogen, ganska svårt att få hundarna åt rätt håll utan snöankare!! Jag hade lånat ut de till pappa, så istället halvkröp jag fram till hundarna och höll i linan hjälpte dom rätt sen när jag skulle bak till släden igen vart de lite svårare..

Jag lyckades i ren tur få tag med en hand i släden när hundarna drog iväg i 100. Jag skrek åt dom som en galning! ..tror ni att de hörde/lyssna?! Släden går ju väldigt lätt när ingen står på så de gick sååå j*kla fort!! Jag tänkte minsann INTE släppa taget och benen sprang så fort att jag trodde de skulle flyga av! Lyckades tillslut i ett skutt få upp ena foten på meden och jag tog mej upp på släden. Var VÄLDIGT nära en vurpa. Men jag visste ju att jag absolut inte fick tappa släden för då skulle de springa ikapp Thommy, och vem vet va som hänt mellan Divine och Kajsa då? Vart en aning svett efter den incidenten, men kunde snabbt efteråt pusta ut på släden och skratta åt de hela.


Såhär fint väder hade vi :-)

Det ser ut att bli lika fint väder idag, men så ska man jobba idag så för mej blir det ingen tur i finvädret. Får väll stå och vara avundsjuk på Thommy istället som säkert drar ut en sväng eller 2 under eftermiddagen.


Kajsa är glad i sin hundgård efter turen.


2009-03-25 @ 07:52:14 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Hon är fin, Kajsa - så klart med de generna! ;o) Hur går det med henne och Divine?

2009-03-25 @ 09:29:27
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: ulrica ö

ooo va fint ni haft det! :-) fin kajsa!! ;-) Kul me lite adrenalinkick oxo :-) Ha en bra dag! här jobbas det idag med..

2009-03-25 @ 12:30:44
URL: http://hundkorning.polarhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0