Varma dagar

Värmen verkar ha kommit nu och det innebär mycket slöa hundar på dagarna, men dessto mer bus i hundgården på nätterna. Tyvärr är det alldeles för varmt för att köra cykel med dom nu så de blir en simtur lite då och då.
Skulle vilja trötta ut dom med en rejäl dragtur, men va ska man göra då när det är nästan 30grader varmt??! Bara att inse att de får bli lite lugnare nu ett tag :-(

Förra veckan beställde jag min nya släde. Något positivt iaf. En Oinakka "Nome" det både är ju en nome-släde och modellen hette så. Kan leda till lite förvirring kanske.. Haha. Med 1700mm lastplan, röd slädsäck, QCR system med belag och en mattbroms. Blir kalas de tror jag. Han gör tydligen varje släde måttanpassad. Så de är ingen han tar direkt från ett lager och skickar utan han tillverkar min släde just till mej. Lite kul :-)  Efter den var beställd sa han då hörs vi till hösten, så den dyker alltså upp någon gång innan snön. Kanske lika bra, den skulle ju faktiskt bara stå ivägen här under sommaren.

Uppdaterade hemsidan igår, det var ju bara Divine och Zigge som hade en egen sida som man kunde gå in på. Så nu har jag fixat 4st till, till de andra hundarna. Hittade utställnings kritik som var snart ett år gammalt som inte kommit in på hemsidan. Lite viktig kritik ändå, Zigge fick ju sin 1:a i kvalitet och Sila blev BIM och fick HP.

Har svårt att bestämma vilka som ska ställas i Simmartorp. Kaiza är redan bestämt och iluk. Skulle vilja ställa Nikki och Sila och Zigge.. Sila eftersom de gick så bra sist. Och Zigge för att han har äntligen grovnat lite och inte är den där spillivinken längre. Ja de blev ju alla, utom Divine.. Haha. Men eftersom jag har pajade knän kan inte jag ställa, jag kan ju inte springa och ännu värre inte ens jogga! Så Thommy sköter den biten och han kan ju inte va i ringen med flera samtidigt. Kanske får bli Nikki den här gången eftersom hon inte är ställd tidigare.

Idag vet jag inte än vad jag ska göra. Vi började med nya hundsläpet iförrgårr. Skulle vilja få de klart. Kanske ska ta och såga ur silluetter i luckorna.. Lite pyssel för att få de bra.

Får väll nämna att de är våran förlovningsdag idag också, 4år. Svårt att veta när man ska fira. Vi har ju ett annat datum för när vi blev ett par.. Jaja, vi får se va de blir med de.

Fullt upp resten av veckan nu. Imorn jobbar ja 8:45 - 18:15. Fredag är jag sugen på att åka på Torgny Melins *haha* i Kristinehamn. På lördag 50-års kalas och på Söndag dubbelt 3års kalas.


Bild på Zigge från i vintras.
Han börjar äntligen växa i sina öron och snipiga nos.


Jag vill inte svettas i solen, jag vill frysa i snön !! LÄNGTAR SOM EN TOK !!

Kan inte låta bli att drömma mej bort. Jag vill till Nornäs och att de ska vara fullt med snö där. Tänk va mysigt att ge sej ut på eftermiddagen när de börjar skymma. De är knäpptyst och det ända man hör är lätta flåsningar av hundarna och hur de knastrar i snön undet deras tassar. Kylan sticker i kinderna och näsan rinner. Man vickar på fingrar och tår där man står på släden för att inte frysa och man rensar huvudet från alla tankar. JAG VILL NU!!!
Sen kommer man hem med nöjda hundar som får avnjuta en god måltid i hundgården och man går in i stugan och slänger på lite mer ved på brasan och avslutar kvällen med att lyssna på den sprakande elden och med en stor go malamute i sängen!

Typiskt att det är JUNI nu, men midsommar är över och jag räknar ner.. Måste tänka positivt....
SNART KOMMER SNÖN!!! :-)


2009-06-24 @ 10:12:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

Haha! du e inte ensam om o böia tänka pa höst o vintei! inge ku1 me sommaien - mei än dom däi 11 sma bebbana som kypei omking häi -) Tui snön kommei iedan i novembei häi uppe sa man kan köia 1ite! -) Ha det gott! o kiam ti11 a11a nya o gam1a hundai - skoi me 6spann i vintei nu da hihi

2009-06-24 @ 18:50:28
URL: http://www.malamute.nu
Postat av: Brittis

Det ska vara en polarhundsmänniska som längtar efter snö mitt under högsommaren :-). Jag tycker nog att det är mysigt med omväxlingen. Ni som bor precis vid en sjö också avundsjuk. Men visst är det mysigt med snö & vinter!

2009-06-25 @ 16:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0