Husbygget och lille iluk

Idag vaknade jag och iluk som alla andra mornar vid klockan åtta, husse åkte till jobbet strax efter sju. Jag och iluk käkade frukost sen gick vi ut en sväng.

iluk på nya äventyr..


..och springa fort det kan han :-)

Jag är ledig från jobbet idag, förrutom att jag ska åka dit vid kl 17:00 en sväng och städa, då får husse vara hemma med iluk. Jag och iluk åkte till mitt jobb iaf efter vi varit ute en stund på morgonen. Dels för att han skulle få åka lite bil och så skulle han få hälsa på Ankis 2 hundar. Bilresan var sådär, han gnällde nästan hela tiden och jag fick sitta och prata med honom, då blev han lite gladare. Vi kom fram och ja öppnade och larmade av, strax efter kom Anki med Timon och Aladdin. Först var dom jätteläskiga. Men det gick över snabbt. På slutet vart iluk väldigt trött med ändå väldigt busig. Det var kul att bita dom i svansen och skälla på dem, de tyckte nog iluk var en äcklig liten jobbig valp. Haha.

Bilresan hem gick mycket bättre eftersom lillen var såå trött då. Han satt knäpptyst och bara hängde med huvudet och ville sova. Hemma blev de mest sömn och nu efter lunchen är han ute i hundgården. Får se hur länge han orkar vara där, han fick med sej ett märgben ut så han har iaf lite att pyssla med.

Passade på att knäppa några bilder på hur vi har det här hemma nu..


Vet inte om det ser så mycket annorlunda ut i köket än på de bilderna som
ligger på hemsidan.


Matplatsen i köket. Vi har även börjat få upp lite tapeter.


Sovrummet


Vi har dusch och tvättmaskin!! :-)


Vardagsrummet. Det här är väll det rum som är mest långt ifrån färdigt,
men de är ändå mysigt att sitta här nu och se ut över sjön och alla
långfärdsskridskoåkare...


Om inte annat kan man ju alltid se på tv :-)

Satt precis och bläddra igenom mappen med bilder som är ända från när vi började bygga huset. Usch va mycket jobb ser man nu efteråt.. Måste bara lägga in 2.. :-)


Sommaren 2007, här visste vi nog inte va mycket jobb de egentligen va kvar.


Huset, pälskling och jag.
2009-02-03 @ 13:44:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Så fint ni börjar få det i huset!! Vi har en till som inte vill åka bil. ler Söt bild i full fart!

2009-02-03 @ 14:26:13
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: sofia

jäklar va ni har byggt! jag e så impad!

2009-02-04 @ 11:47:21
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: ulrica ö

Halloj!

Va FIIIIIINT ni får det!! superavis!!! :-D

Syns nästa helg! Kram /Ulrica o alla vovvarna

2009-02-04 @ 13:04:11
URL: http://hundkorning.polarhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0