Vinterland

Vintern är här! ..äntligen! Och nu vill jag inte höra/se några idiotiska uttalanden som man får höra varje vinter: "SNÖKAOS!"


Jag har aldrig förstått mej på det puckot som formulerar sej såå fel! Om det kräksnöar och kommer kanske 1-2dm snö på en dag (under vintern!) då är de fan inte snökaos! Jag har förresten aldrig under min levnadstid varit med om något som är (enligt min åsikt) lagligt att kalla snökaos! Ändå används detta ord alldeles för ofta pga att det snöat lite på vintern!


Skulle det däremot komma 1-2dm (eller mer) snö i mitten av Juni har jag full förståelse för att det är snökaos.

Men när de kommer lite snö i Sverige mitt i vintern då är de tamej sjutton inget SNÖKAOS!!!! ..och de får komma 10dm oxå om de nu är så. Det är fortfarande inget kaos för att plogbilarna i Stockholm får ge sej ut och att trafiken står stilla någon timma.
DET ÄR VINTER GOTT FOLK!!




Vårat hem i sin vinterklädsel





Bild tagen ur bilen när jag åkte till stan imorse



Funderar på att ta skotern och hämta posten sen.. Fast oandra sidan kan de vara en dum idé. Vi köpte den i somras och har ju inte haft någon snö så vi har inte provkört den än.. Bara startat den. Inte så kul om den bara dör någonstanns. Då misstänker jag att jag får ett raseriutbrott på den och då kanske den aldrig går att starta mer.. Haha! Nä så illa ska de väll inte gå.

Nu längtar jag mer än någonsinn till Julafton och alla lediga dagar och sen våran resa uppåt till mitt Paradis, Nornäs :-) Ska bli såå Nice att få fira Nyår uppe på fjället med alla mina voffse-älsklingar! Vad vi planerat hitills så verkar de bli en 3-dagars-tur sen tillbaka till stugan några dagar och sen blir de 2-dagars tävling i Nornäs!




Det finns ju inget underbarare än att få stå på släden bakom hundarna !!

 

Sen om det är tävling/träning/turkörning spelar ingen roll!! Egna turer känns ju alltid bra på sitt sätt och tävling på ett annat. Men allting av de är ändå underbart!!


 

2009-12-15 @ 12:47:36 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Håller med till 100%! 08:or tror ALLTID att det är snökaos om de så bara måste borsta av bilen. Vi har också snö hemma hos oss (men inte närmare Göteborg) och några minusgrader, äntligen. Måtte det bli en vit jul!

2009-12-16 @ 09:53:26
Postat av: Sofia

Ang snökaos så håller jag med dig fullständigt med en lite detalj. Jag har dock inte upplevt det själv men jag sååg på tvn när Gävle fick minst 150 cm på några eller någon dag. det är snökaos, inte de där få cm eller någon dm som media hausar upp och skriver/beskriver som snöstorm och snökaos... Men 150 cm det är snökaos det. I japan var det under samma vinter som det kom 4 meter snö (om jag inte minns fel, något likn var det iaf) Ge oss lite snökaos. Enda nederbörden som verkar komma i större mängd i Värmland verkar ju bara regn...

Ha det!

2009-12-18 @ 21:06:08
URL: http://www.svartisens.bogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0