Härliga vinterdag!

..bara snön som saknas! Lite kort från dagen:



Bild tagen från våran brygga.



Inte ofta jag tar kort från det här hållet!



Framsidan och advents-granen

 

Som jag huggit alldeles själv och fixat till och ställt på gräsmattan och fixat belysning. Tro inte att herrn i huset pysslar med sånt. Det märks vem som är "lantisen" i familjen och vem som är "avgasbarnet". Jo, är man uppväxt inne i Storfors så räknas man som avgasbarn, Thommy!

De häftiga hängen där jag är uppväxt va bäcken, trollskogen och döda bergen.
Fyy va tråkigt alla barn som är uppväxta i stan borde haft!! Vart leker man då?!
Uppskattar man saker på samma sätt?
Menar de bästa vi hade att se fram emot va på måndagar när Konsum-bussen kom. Inte för att vi barn hade pengar och skulle handla, utan bara för att de fanns något att stå och glysa på :-)




Baksidan



Hundgårdarna





Algot.


Är barnvakt idag och de drog ut lite på tiden. Jag behövde ut och greja så de va bara och klä på lill-killen. Hade ju bara hans bilstol som va alldeles för tung att bära runt på om man ska greja samtidigt så de fick bli skottkärran. Lite kläder hade han med sej också så jag bäddade in han i allt jag hittade inne tror jag :-)

 

Han va svett när vi kom tillbaka in! :-)





2009-12-02 @ 15:51:47 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Skottkärran !!! skrattar gott

Men det funkar ju i brist på annat :-D

2009-12-02 @ 21:12:18
URL: http://kieronbloggen.zoomin.se
Postat av: Malamutemamma

Ja men Robin..

Alla sätt är bra utan dom dåliga ;-)

2009-12-02 @ 21:37:08
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Brittis

Underbar bild! Algot kommer älska åka till moster Ida, där får han ju göra så roliga saker!

2009-12-04 @ 11:09:33
Postat av: Linda S

Vi har också haft så där fint ett par dagar, slut på det roliga nu.... Blä. Fina bilder!!

2009-12-04 @ 14:52:01
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0