Hundträffar 2009/2010

Har anmält oss till lite aktiviteter osv idag. Vi har tänkt åkt på så mycket som  möjligt i höst vinter och jag ser verkligen fram emot de. Jag tror faktiskt att det mesta jag pratar om nu är allt jag ska göra med hundarna i vinter.. Och jag funderar och planerar. Men de e väll så när man verkligen LÄNGTAR!! Och jag har väntat o längtat ända sen jag var 5år att jag skulle kunna tävla med mina egna hundar och de är först nu det är möjligt!! :-) Idag fixade jag även tävlingslicensen till oss. Känns som de va lite tidigt, eftersom ingen av klubbarna annonserat att man ska fixa den än. Men man ska vara ute i god tid tycker jag :-D

De har precis blivit augusti, en härlig månad. Nedräkning av sommaren och luften känns faktiskt inte som sommar längre, trots att de är lite varmt än. De känns att vi går emot hösten :-)

Om exakt 17 dagar idag drar allt äntligen igång! Vi börjar då med Ullis "kick-off" i Evertsberg 21-23 Augusti. Det blir tältning i skogen vid en jätte mysig sjö (har faktiskt sett en liten filmsnutt där ifrån). Kan tänka mej att det blir riktigt trevligt och jag hoppas de blir lite körning på fina grusvägar också.

Redan 2 veckor efter, så är de SPHK-västras höstträff i Simmatorp 4-6 September. De är lixom startskottet för säsongen, kanske därför de alltid känns så underbart att åka dit! Stugan har varit bokad och betald sen snart ett år tillbaka. Idag bestämde jag och anmälde de hundar som ska ställas ut. Minns förra året så var det den första frost-natten när vi sov där, LÄNGTAR ÄNNU MER NU!

Vi anländer fredag, gör oss hemma i våran lilla tält-stuga och ställer upp hundar och släp, på sin plats för helgen. Lördag morgon börjar med utställning. Då ska Sila ställas i unghundsklass. Och sen Kaiza i bruksklass. Kaiza behöver ställas och få en 1:a i kvalitet så har hon bara ett dragprov kvar sen för att bli Polarhunds Champion :-) (stavas de likadant som svampen, eller stavas den champinjon???) Jaja ni vet vad jag menar.
 
Efter utställningens slut, går starten för Svinrundan. Thommy ska springa med en hund, som blir Sila eller Nikki misstänker jag.
Hade jag inte haft trasiga knän hade jag också sprungit, men eftersom nu så är fallet får jag nöja mej med att gå "sugga-rundan". Det kommer jag att göra med Divine.

Söndagen är det lite körning och jag vet iaf att jag kommer att köra 1-spann med Nikki. Vad thommy vill köra vet jag inte än. Men hinner jag kör jag eventuellt med Zigge och Sila om nu inte Thommy vill köra dom.

Efter Simmatorp är det ganska exakt 1 månad kvar tills nästa träff. Björnrundan i Nornäs (som egentligen går i Lövnäs...?) Jaja, den heter i Nornäs iaf :-)
Då kommer både Thommy och jag att köra. Den är 3 mil och vi kör 3 hundar var. En av oss kommer att köra Zigge, Nikki & Kaiza. Den andra kör Divine, Sila och Iluk. Det blir ett grått och ett svart team :-)

Fler datum för aktiviteter och hur man anmäler sej har jag inte sett ännu. Men vi har planerat att åka på mycket mer.
Bland annat:

Snö-träffen i Nornäs
SHAM-draget
Malamuteveckan
Polardistans

Jag hoppas att de även i år kommer att annordna en 10-mila tävling på malamuteveckan. För isåfall kommer jag att anmäla mej och starta med Nikki, Zigge, Sila och Kaiza i nome-stil. Och jag kommer då att köra dom 4hundarna  på Snöträffen och SHAM-draget som träning innan. Hoppas på att de blir en 3-mils bana som vi kan köra då.

Även Thommy verkar sugen på att köra 10mila. Och då kör han isf nordisk-stil med Divine och så lånar han in Indy. (Eftersom iluk är för liten för att tävla denna säsong)

Polardistans har vi även tänkt delta i, fast som funkitonärer denna gång. Kan vara nyttigt att få se hur de går till ute i spåret en gång innan man ska köra själv. Och vi planerar att året efter detta ska båda starta i 16mila. Jag med 4 hundar i nomeklassen och Thommy med 2 hundar i Nordisk. Då har iluk hunnit fyllt 2år dessutom och får vara med.

De är vad vi planerat och tänkt än så länge.
Här näst blir det inköp av fyrsäsongs-tält och vinter sovsäckar och ett bra bensin kök. Inväntar nästa löning först :-)

Sen är det bara lite träning kvar av mej och av hundarna, sen är vi redo!!!


2009-08-04 @ 12:39:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Åh, vad jag stör mig på att vi inte kan åka till Simmatorp!! Fast bröllop är ju också kul. Tror nog att det blir tiomila i vinter igen men se till att styrelsen vet att ni är intresserade!!

2009-08-05 @ 00:06:01
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: ulrica ö

oo nice vinter! vi kommer nog o ses mkt då då, för ja åker ju självklart på det som är i närheten oxo! :-D Kanske kan vintertälta på gården hos er när det är nornästräffarna i vinter då hihihi Vi får väl kika när vintern kommer, på den där "tjejturen" på 16milen :-D Vore jättetoppen om vi kunde hitta tid o genomföra den!!

2009-08-05 @ 09:39:22
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Thommy å

"tjejturen" på 16milen!!!!

Får inte jag följa med?

vavavavavavvavavavva!!!

2009-08-05 @ 16:57:07
Postat av: ulrica ö

hahaha klart du får! men peruk är ett måste! ;-) hehehe

2009-08-06 @ 17:15:24
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Thommy å

Okej, då får de bli de då!

För jag ska med!!!!!! :-)

2009-08-07 @ 07:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0