Blöt körning

Jobbat eftermiddag idag och när jag kom hem blev de att slänga ihop lite kvällsmat och sen ville jag ut och köra. Tempen låg på 16+ och de va riktigt mulet och regnet hängde i luften. Tänkte passapå när ändå vädret tillät. Precis lagom tills jag selat alla 6 hundarna sätter de igång och regnar och sugen försvann sådär lagom mycket.

Men när alla hundar skuttar och skriker som mest av glädje inne i hundgården kan jag ju inte ta lyckan ifrån dom och ställa in. Så de var bara att köra.

Skulle från början kört de 4 jag ska tävla med i vinter tillsammans, men efter att upptäckt att Zigge var lite för mycket kär i Sila (som löper) så blev det ändrade planer.

Körde istället Kaiza, Nikki & Zigge, på en första tur, våran runda här hemma på 5,5km.


Precis lämnat gården.



Lite senare inne i skogen.

Det regnade hela tiden!

Hem och bytte hundar och körde Sila, iluk & Divine samma vända på 5,5km. Allt flöt på jättebra på båda turerna. Insåg dock att min regnjacka inte alls är vattentät och jag blev verkligen såå blöt man bara kan bli.

Hundarna var till större delen bruna när vi kom tillbaka hem. Eftersom Kaiza haft problem med exem (som äntligen blivit bra sedan en tid) har jag inte mage att låta henne ligga ute i hundgården blöt. Så nu ligger hon vid mina fötter på mattan här i köket och mår så bra!

Kan en hund ha det bättre..? Ny motionerad, ny äten & ny sketen. 
Ne nu ska matte ta en välbehövlig dusch!!



2009-08-13 @ 21:50:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Vad gör man inte för sina kära hundar. ;o) Kan tro att den där duschen var rätt skön?

2009-08-14 @ 09:43:55
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Brittis

Gött hundliv! Ser annars riktigt blött och lerigt ut på dina bilder men som du skriver, har man selat på är det bara att köra :-).

2009-08-16 @ 17:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0