Tryffel-bernaise

Gårdagen vart inte dum alls.
 
Vid kvart i fem åkte jag ner till Kristinehamn, plockade upp brorsan och syrran.
Sedan åkte vi till Karlstad.
Parkerade (efter längre omständigheter) ;-) i centrum och gick till Scandic för att äta middag.
 
Beställde "3 i glas" och valde då toast skagen, pilgrimsmusslor & älgburgare.
 
Såsen till pilgrimsmusslorna som var någon typ av tryffel-bernaise var så fruktansvärt äcklig!!
Jag skar en bit mussla, doppade i den "exklusiva" såsen och stoppa i munnen.
Kväljer högljutt så hela restaurangen vänder sej mot vårt bord och ser mej spotta ut maten i glaset igen.
Mina syskon skämdes lite över mej då tydligen..
Men där var det inte långt ifrån att det blev en spya rakt över bordet så jag tyckte de alla skulle vara glada att jag "bara" spotta ut de jag hade i munnen igen och inte gjorde nått värre.
 
På nått sätt kommer det alltid tillbaka till en att man inte är någon vidare "fin stadsmänniska"..
 
Resterande av maten var iallafall god! :-)
 
Efter middagen knallade vi genom centrum bort till bion.
Laddade upp med popcorn och dricka och satte oss i mitten av salongen.
 
Filmen var skitkul!!
Så vill ni se en rolig film och få skratta massor så rekommenderar jag Familjetrippen!
Jag vill absolut se den igen :-)
 
Kom hem framåt midnatt igen, då en vaken gubbe stod i dörren och väntade på mej.
Ute var det kritvitt då säsongens första snö kommit och lagt sej.
 
Tack för igår kära syskon! <3
 
 
 
2013-10-18 @ 09:20:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0