Hundgårdsbygge

Igår när Vidar somna efter frukosten så gick jag ut och påbörjade sista hundgården.
Bakvägg ska byggas, sektioner ska upp och koja och grus ska in.
 
Drog fram stockar (de stumpar som finns kvar) med fyrhjulingen.
Började bygga bakväggen.
 
Fick ta paus i bygget när Vidar vaknade,
sedan efter lunch fick han titta på en stund medan jag fortsatte.
 
Väggen kom iaf upp,
sen ska den sågas och målas.
 
 
På eftermiddagen åkte vi och handlade i karlskoga.
Först massa mat på Maxi, sedan massa ägg på äggboden.
 
Igår kväll stoppade jag i en annan sorts EKOägg i äggmaskinen.
24st ligger nu där och ska lysas om ett par dagar.
 
Förra sorten jag provade la jag ju i 12st varav 1 utvecklades.
Det ägget la jag ju under surhönan.
Men hon skötte inte uppgiften så bra.
Hon låg på ägget 1 dygn, sedan rätt som de var var hon ute en heldag så ägget hann bli iskallt när jag märkte nä.
Sedan gick hon in och la sej igen, fast brevid ägget..
 
Jaja, jag gör ett nytt försök nu, blir det denna gång får maskinen jobba på istället.
 
Idag ösregnar det, så jag ska inte fortsätta med hundgårdarna.
Nä idag får de bli vindsstäd istället.
 
Går in i vecka 20 idag :-)
På midsommardagen kände Thommy bebisens sparkar försörsta gången.
Nu kan man känna på utsidan magen varje dag, mys :-D
2013-06-26 @ 07:45:46 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0