Näsjävel

Mår sådär..
Förutom ont i näsan känner jag mej allmänt off både i huvet och kroppen.
 
Vad i Karlstad hos doktorn idag.
Han kände och klämde och sa att de där skulle de väll försöka trycka rätt (näsan).
 
Jag fick någon bedövningstuss intryck i näsan och en bedövningsspruta i kinden.
Sprutan sved och sprängde rätt fint ..är de så de känns när man får botox?
 
Fick gå ut och sätta mig i korridoren i väntan på att bedövningen skulle ta.
Efter ca en kvart så kände jag att kinden och skinnet var helt bedövat. Men de va som sagt mest skinnet som var bedövat, näsan gjorde ändå ont när jag tog i den.
 
Fick gå in till doktorn igen, som frågade hur de kändes..
Ja de gör ju skitont än när jag tar i näsan sa jag.
 
Fick lägga mej på en säng, massa lampor och grejer ställde de in.
 
Jag skulle få mer bedövning sa han..
Den la han med en spruta rakt upp i näsan.
Behöver jag säga att den va snäppet värre att få..
Sprattla till lite med fötterna där jag låg på sängen men sa inte ett ljud.
Sjuksköterskan torkade en tår som rann ner från kinden.
 
Han va ju rätt snygg doktorn så man kan ju inte visa sej svag.
 
De väntade ytterligare lite på att sista bedövningen skulle verka.
 
Sedan höll ssk ett tag om mitt huvud och doktorn slet och drog allt va han orkade, tror jag, i näsan på mej.
Att någon verkligen kan dra så där för kung och fosterland i en näsa utan att ännu mer går sönder?
Eller så gick helt enkelt ännu mer sönder.
 
Det kändes ungefär som om näsan avlägsnades ifrån mitt huvud, de knakade och hade sej och jag bara väntade på att få se den ligga i en blodig pöl på golvet brevid sängen. Smärta!!
 
Doktorn rotade och tryckte och förklarade att den hoppat rätt i knaket,
men när han liksom slutade trycka så hoppa den tillbaks i fel läge.
 
Han tog fram en gul remsa, såg ut ungefär som ett smalt bandage som de skulle trycka in i näsan..
För att försöka hålla den i rätt läge tror jag.
 
Han hade något super super smalt verktyg och bara mata och mata på med de där bandaget upp allra längst in i näsan.
Riktigt äckligt och ont att få saker intryckta där de inte ska vara.
Han mata in de där bandaget så långt och så kompakt att ja funderar på hur vi någonsin ska få ut det.
 
De ska sitta tills jag ska tillbaka på måndag..
Så det blir hans måndagsnöje att försöka fiska ut allt!
Jag har nog typ 7 meter bandage i huvet.
 
De är så långt in att jag inbillar mej att jag kan känna de nere i halsen.
Dessutom känns det konstant som det gör när de känns som mest irriterande inför en nysning. Tårkanalen är även tillstängd så de rinner tårar nästintill hela tiden från mitt vänster öga.
 
Bilresan hem var en pest.
Ont i näsan, ont i pannan/ögat (ungefär som brain-freeze)där säkerligen näsan har släppt helt nu efter doktorn gått lös på den.
Ett öga som vrålgrinar och en näsa som svider som om man ska nysa/fått en kallsup.
 
När man har ett så långt bandage inne i huvudet kan man inte snyta sej, inte heller "dra in". Så de rinner blod och annat gott om mitt gula (numera blodfärgade) bandage..
 
Ja som sagt på måndag ska jag tillbaks och se om de lyckades hålla näsan i rätt läge.
Vad gör de annars tro?
 
Jag kan redan tänka mej känslan att plocka ut den här goa remsan jag har intryckt i huvet..
Fasttorkad i näshår och annat. Blä..
Kanske blir en och annan kväljning.
 
Efter jag vilat en stund hemma försökte jag mej på att äta.
När man öppnar munnen så trycks näsan liksom ihop.. Har ni tänkt på det?
Det tänker man på när man har en hel jädra rulle bandage i näsan..
..han va kanske inte så snygg ändå den där doktorn..
 
Jag hade tänkt jag skulle kört hundarna ieftermiddag.
De blir det ingenting med nu.
De passar sej inte så bra med minusgrader i öga och näsa just nu..

Vi får leva på gårdagens tur..
 
Och Halvvasan på måndag kan jag ju drömma om!
 
 
Keep smiling!! ..de finns ju alltid de som har de värre!
 
2013-02-22 @ 15:22:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Låter som det blev en rejäl smäll i näsan.
Hoppas allt läker och blir bra igen !!

Hoppas oxå helgen har varit bra, min blev... Blöt :D haha

Kram // R + Voffs

2013-02-24 @ 11:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0