Onsdag hela dan

Onsdag, vilket innebär att vi byter vecka.
Går in i vecka 27 idag.
Det som är lite roligt för denna vecka är att bebisen nu öppnar sina ögon där inne.
Men man kan ju fundera på vad den egentligen tittar på..?!
 
Just nu sitter jag och väntar på att Vidar ska somna.
Thommy är på brädgården och köper lite mer panel.
Han började med sista biten som ska tilläggsisoleras på huset igår, men som vanligt tar alltid något slut.
 
När Vidar somnat ska jag ut och behandla kycklingarna.
Och sedan till hundarna och fortsätta med kojorna.
Igår när Vidar sov på eftermiddagen hann jag ungefär halvvägs med att laga kojor så jag hoppas det projektet blir färdigt idag!
 
Efter typ 3 nätters orolig sömn sov Vidar återigen som vanligt gott hela natten.
Visst han skriker till några gånger när han tappat nappen, men oftast hittar han den själv och somnar om.
 
Igår var brorsan här.
Han åt kvällsmat med oss och hade presenter med sig till Thommy som fyllt år.
Thommy blev glad och var genast tvungen att gå ut och testa..
Han fick en barkspade, så nu är han nog redigt sugen på att bygga den där slogboden vi ska ha på gården..
Fast jag tycker nog huset först..
Men det är inte så mycket kvar att göra utvändigt på de inför vintern, så kanske hinner han slå upp en slogbod på gården oxå :-)
 
Vi har klurat ut en liten egen variant på slogbod så den går att använda både som grillkoja och sovkoja.
Men utvändigt kommer den väll se ut som en ganska "vanlig"
.
Lånad bild på en slogbod:
 
 
 
2013-08-14 @ 09:23:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lis

Kan du inte skaffa instagram,??:):) Skulle vara kul att följa dig där också:) Där lägger man bara upp bilder med lite text r som helst:)

Svar: Jo det hade jag kunnat.. Om jag haft en mobiltelefon som stödjer instagram.. Men med en windowsphone är det svårt. Bindningstiden går ut till våren, då blir det en annan lur..
Ida Vähäsalo

2013-08-14 @ 10:10:59
Postat av: Malin

Nej! Bloggen måste vara kvar. Min favoritblogg ju förtusan!! ;-)

Svar: ?
Ida Vähäsalo

2013-08-14 @ 22:15:40
URL: http://Http://Lantis.blogg
Postat av: Brittis

Sloggbod har vi också funderat på...mest jag, kanske ;-). Maken har inte byggt någon än och han är ändå ganska rask med att fixa till...får nog ta upp detta förslag en gång till. Den som du har med på bilden ser jättefin ut.

2013-08-15 @ 11:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0