15 augusti

Vidar vaknade 6 imorse, men han sover ju som en stock mer eller mindre hela natten från att han somna vid kl 20 så jag har egentligen ingenting att klaga på angående det.
 
Har jag berättat att han sedan ett par dagar tillbaka står helt själv utan stöd i kanske 20 sekunder.
Sedan ställer han ner händerna i marken.
Gå-vagnen springer han runt med.
Så det dröjer nog inte förns han går själv.
 
Just nu är det äggkok på gång, frukosten blir något sen som vanligt för mej numera.
Jobbigt att äta direkt när jag gått upp eftersom jag mår illa.
Men efter en stund så går de bättre.
 
Kycklingarna mår bättre, de springer runt i hönshuset och äter och dricker förfullt igen.
Bara några av dem som har igen-varade ögon som behöver lite salva än.
 
Jag fick färdigt hundkojorna igår.
De är även fyllda med nytt hö (eftersom vi senate året inte fått tag i halm)
 
När Thommy kom från brädgården igår visade det sej att de hade slut på panelen han skulle köpa :-(
Så inget mer går att göra på huset förns de som är beställt nu kommer.
 
Så han satte igång med slogboden istället igår.
Och isolerade färdigt de sista inne i hönshuset (inför vintern).
Nu är det bara en ruta utifrån på bakväggen som ska isoleras åt hönsen sedan ska de vara redo för vintern också.
Fler sittpinnar måste upp eftersom de nu är så många fler som bor i hönshuset.
 
Att-göra-listan börjar bli skapligt avbockad.
De känns som vi är sågott som redo för vinter och höst här..
Härligt!!
 
Till våren har vi dock nya projekt.
En balkong ska byggas uppe på utbygget.
Altan på framsidan av huset.
Ett trädäck runt bastun.
Och eventuellt en svinstia :-)
 
Men de är ju bara roliga småprojekt mer :-D
Som inte är nå bråttom med.
Vi har ju hela livet på oss, för här tänker vi minsann stanna!! :-)
 
Igår vid 18:30 kom syrran och plockade upp mej så drog vi till vital.
Blev axlar, trapz, bröst & biceps.
 
Fuck Zumba!! Bitch I lift!!!!
Konstaterar att jag ser förjävla sleten ut på bilden!! :-D
Haha.
Men bjur på den.
 
Och Nej, jag tränar inte såhär naken, de va bara för syrran skulle ta en bild på min äkta byggarmage som hon kallade de.
Är i vecka 27 här på bilden :-)
 
 
 
2013-08-15 @ 08:48:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0