Plantering och fix

Igår hade jag en helledig dag från jobbet. Jag gick ändå upp före 7-tiden och käka frukost och gjorde mej iordning. Sedan åkte jag till Kväggen och hämtade upp mor. Sedan vidare till stan och hämtade upp mormor. Vi åkte ut på vischan till en handelsträdgård. Där handlade vi diverse växter och jord.
När jag släppte av mamma hemma hos sej grävde vi även upp lite blommor och sånt som jag tog med mig hem.

Stannade även hos mormor och jag fick några ljusstakar som min gammelmorfar har gjort, som jag ville ha. Men lacken höll på att flagna av så de behövde lite kärlek.. Så igår slipade jag och målade dem

Ljusstakarna innan:


Träfärgade


Ljusstakarna efter:


Vita.
De känns som de nu lättare passar in hemma hos oss,
då de skulle bli så mycket fjällstuga över dem annars
De blir ju roligare att ha dem framme än inne i ett skåp


Eftermiddagen igår spenderade jag även till att plantera.
Bjuder på lite bilder från min blivande trädgård..



Vinbärsbuske (röda) och i bakgrunden vid tegelstenarna har jag sått lupiner.


Krusbärsbuske


Mina amerikanska Blåbärsbuskar


Rabarber


Min blivande "Blommande-stubbe".
Har grävt ner lite blommor jag fick av mor plus sått lite.


Tomat-planta


Gräslök


Jag har absolut inga gröna fingrar så vi får se va som händer med allt jag hitills sått. Har mer planer på grejer som ska planteras och de är mycket kvar att göra iordning innan jag är klar med mitt projekt. Diket ska grävas ur och marken snyggast till mer osv.. Mer bilder kommer på vad som händer! ..när de händer :-)
2012-05-23 @ 09:47:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0