Måndag 30 maj

Idag har jag gjort ganska mycket. Jobbat fram till kl 13.30. Sen tog jag cykeln och hojade till Thommys jobb 25km. Har konstaterat att jag håller typ runt 25km/h, men bitvis gick de långsammare respektive snabbare. Det var en kraftig sidvind som drog tag i mej titt som tätt och rättsom de va när den plötsligt avtar håller man ju på att kör ner i diket!

Kom till Thommys jobb och vi tog bilen vidare till gymmet. Där ja körde ett ben och triceps-pass :-)
Sedan hem och slängde ihop kvällsmat och sedan ut och släppte lös alla hundarna på gården. Jag klippte gräsmattan och Thommy fortsatte med nya hundgården.



Iluk och Sila busar




Kaiza & Zigge



En lite konstig vecka med rödadagar och grejer.. I helgen har vi iallafall planerat in en 2-dagars klövjetur igen. Som jag har längtat!!! Jag älskar att sova ute i skogen med hundarna.

Vad jag dock inte älskar är att Jag alltid ramlar i en bäck/trampar ner i dy-hål/kastar ner väskan i en bäck eller dylikt!

Jag fattar inte att de alltid drabbar mej och inte Thommy!

När vi gick brattforsleden, ja då när vi knatat på ca 20km första dagen och precis börjar närma oss där vi tänkt spendera natten..

Ja förresten vet ni hur trött i kroppen man är efter 20km vandring i skog med en jättetung väska på ryggen?!

..Iallafall fick jag väll lite bråttom sista biten och jag gick givetvis först. Och mitt i skogen bara sjunker hela benet ner i ett kladdhål. Jag tippar och får tag i en gran och hänger halvt i den och Thommy bara står och skrattar.. Jag hade någon svartgyttja upp till knät. Härligt!!

På fulufjäll drabbades jag givetvis också av ett på tvingat bad. Vi ska vi gå över en bäck. Jag går först som vanligt. Och där ligger en stock tvärs över bäcken (så lägligt!) Jag går och sätter första foten på stocken, SOM DÅ SJUNKER!!! De va ingen spång, bara en stock som låg och flöt tvärs över bäcken. Iochmed att jag lagt hela min tyngd på stocken som sjönk, välter jag framlänges och väskan på ryggen åker ner rakt över mitt huvud och där står jag dubbelvikt framtung med en väska som trycker mitt huvud ner i bäcken!!

Ja på lördag TÄNKER jag då INTE stå för de ofrivilliga badet! Nähäedå!
Vi får dessutom sällskap av min Bror och hans tjej :-)
Hoppas de blir någon av dom som plurrar någonstanns och inte jag :-D

De är bäst jag försöker hålla mitt blodsocker på rätt nivå också, så jag inte hotar med att ta ut skillsmässa ännu en gång :-O

Vi har tittat ut en tur på ca 26km som ingen av oss gått tidigare. Det blir Divine och Iluk som följer med oss är de tänkt.



Mitt och Thommys frukostbord i morgonsolen

...som vi ännu inte invigt






Våran veranda :-)



Litet klipp på när husse får besök och inspektion av nya bygget:

 

 

 


 

2011-05-30 @ 20:44:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nästa gång vill jag följa med på tur!!! :)

2011-05-30 @ 22:28:40
Postat av: malamutemamma

Vem e du?

2011-05-31 @ 15:13:45
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Darksess@soclog

Sv: Tack så mycket gumman! :)

2011-05-31 @ 18:03:23
URL: http://Darksess.soclog.se
Postat av: Linda S

Åh, vilken söt veranda ni har! Hoppas att ni får en mysig tur utan ofrivilliga dopp.

2011-06-01 @ 23:38:54
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0